Pane tähele! Need 7 levinud arusaama kaalukaotuse kohta on müüdid

Liisbet Saue
, Sõbranna.ee reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sebastian Duda / PantherMedia / Scanpix

Kaalukaotuse kohta on liikvel palju müüte. Paljastame neist seitse levinumat. 

1. Söö päeva jooksul tihedamalt, aga väikeseid portsjoneid.

Hiljuti läbi viidud uuring näitas, et inimesed, kes sõid päeva jooksul tihedamalt, kaalusid rohkem kui teised, kes sõid päevas kaks või kolm suuremat toidukorda. Inimesed, kes söövad väiksemaid portsjoneid neli kuni viis korda päevas, kipuvad toiduga liialdama.
 

2. Ainus viis kaalu kaotamiseks on süüa vähe süsivesikuid.

Süsivesikute vähene tarbimine aitab küll kiiresti kaalu kaotada, kuid pole pikas plaanis kuigi kasulik, sest võib tekitada kehas energiapuuduse, mille tagajärjel on sul suurem soov haarata kiirete patueinete järele. 
 

3. Heade tulemuste nimel peab jõusaalis kaua pingutama.

Treenimisega alustamisel on kõige olulisem meeles pidada kvaliteeti, mitte kvantiteeti. Vahel annavad regulaarsed 15-minutit kestvad efektiivsed treeningud paremaid tulemusi kui terve päeva jõusaalis rassimine. Parimate tulemuste saavutamiseks räägi personaaltreeneriga.
 

4. Rasv teeb paksuks.

Gramm rasva sisaldab üheksa kalorit ja grammis proteiinis on neli kalorit. Oluline on meeles pidada, et kõik rasvad ei ole sugugi halvad ja kaalu kaotamisel on oluline jälgida hoopis toitainete kogust ja nende omavahelist tasakaalu.
 

5. Vanemaks saades võtad kaalus juurde.

Kui oled ka vanemas eas tervislikele eluviisidele truu, ei võta sa kaalus ülemäära juurde. Olles tegelenud terve elu spordiga, ei kaota sa oma vormi ka 60-aastaselt.
 

6. Pärast kella kuut õhtul ei tohi süüa.

Usutakse, et kui pärast kella kuut õhtul süüa, teeb see sind paksuks. Söömise puhul pole niivõrd oluline mitte kellaaeg, millal süüakse, vaid kalorite kogus ja toitainete hulk, mis sisse süüakse. 
 

7. Valusad lihased on märk edukast treeningust.

On levinud müüt, et kui pärast trenni tegemist oled kange ja valusate lihastega, on treening olnud edukas. Tegelikult annavad valusad lihased lihtsalt märku, et sa pole neid ammu kasutanud.

Allikas: Women Daily Magazine

Tagasi üles