Suur galerii: naudi disainiöö moeetenduse DOM eredamaid hetki

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

XIII Disainiöö omanäolisel moeetendusel DOM  - DISAIN ON MOES näidati Balti jaama ajaloolises ootepaviljonis jätkusuutlikku moesuunda esindavaid rõivaid, mille loomisele on pühendatud aega ja inspiratsiooni samaväärselt kõigi disaintoodetega ning millel on rääkida oma lugu. Laval esitlesid oma loomingut Kristi Pärn, Reet Aus, Eve Hanson ja Helve Alla.

Uus kodumaine rõivabränd Ellen Richard lähtub põhimõttest, et vähem on rohkem ning nende kollektsiooni läbivaks teemaks olid mitmeti kantavad kleidid ja pluusid. «Minu jaoks on ülimalt oluline, et tänases asjadest ülekuhjunud maailmas saame soetada endale toote, mida on võimalik vastavalt vajadusele või meeleolule kohandada ning mis täidab enam kui ühte eesmärki,» rääkis brändi looja ja disainer Kristi Pärn, kelle sõnul loomingulist inspiratsiooni pakub talle elu ise.

Reet Aus on meil ja raja taga armastatud moedisainer, kelle südameasjaks on moemaailma eetilisemaks muutmine ning taasväärtustava moekeskkonna arendamine. Väärtustav taaskasutus ehk upcycling on protsess, mis võimaldab tootmises tekkivaid jääkmaterjale disaini abil tagasi tootmisse suunata, vähendades sellega märgatavalt moetööstuse keskkonnamõju. «Mis siis, kui meie igapäevarõivad oleksid «kahjutud» ning omal moel teeksid hoopis head,» tõstatas Reet etenduses küsimuse, olles kutsunud lavale modellideks tavainimesed, kel kodus mõni armastatud Reet Ausi disain.

Etendusel tuli esitlusele ka Eve Hansoni värske autorikollektsioon, millesse sai pühendatud eriliselt aega ja hoolt. «Olen selles ühendanud tulevikku vaatava moeidee jätkusuutliku disainiga. Kollektsiooni iseloomustavad kontrastid ja vastandumised, näiteks loomuliku ja vormipaisutuste, mis on seotud harmooniliseks tervikuks. Otsin eelkõige vastust küsimusele, mis oleks, kui täna soetatud rõivaid saaksime kanda ka aastate pärast ning see ei oleks moetööstuses mitte erand, vaid tava,» kommenteeris Eve. Etendusel esitletud volüümikad ja kõnekad rõivad on valmistatud kestvatest, valdavalt naturaalsetest ning funktsionaalsetest materjalidest.

Helve Alla kollektsioon «TAASUUS» tõi lavale esiemade unustusehõlma vajunud kultuuripärandi, koosnedes eeskätt linastest ja erinevat tüüpi kootud kangastest. «19. sajandil levinud argielu riietuse olemuse tingis elustiil - moe määras loogika, kanga kasutus ja rõivaste iseloom olid tingitud vajadustest ja võimalustest, jättes kõrvale kõik ülearuse. Iga nüanss vääris oma kohta ning iga põhjus oli vastuvaidlematult põhjendatud. Püüan läbi oma kollektsiooni inspireerida vanu tarkusi alles hoidma ja edasi viima, sest meie ajaloos on palju mäletamis- ja kasutamisväärset,» rääkis Helve. Helvet inspireeris kollektsiooni loomisel vanade eestlaste töörõivas ning disainer ise kasutas samuti ajaloolisi töövõtteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles