Mis siis oleks alternatiiviks kahe vastandliku arusaama vahel? Vastust tuleks otsida sellest, mida peame heaks viisiks, kuidas lahendada probleeme, mida me ootame teistelt, kui meil on mure või kui oleme ebaõnnestunud ja ebakindlad, mis iseloomustab häid suhteid lähedastega, sõpradega, töökaaslastega? Mis meid motiveerib teistega arvestama, pingutama?
Tulles tagasi väikese vitsahirmu juurde võiks ka küsida, kas täiskasvanuna paarisuhtes kehtiks samuti suhtumine, et väike rusikahirm teeb head? Koolieas tuleks valida kaaslased, kes oskavad teisi hirmu all hoida? Kas tuleks hinnata ülemust tööl selle järgi, kuivõrd ta suudab leida mõjusaid vahendeid eksimuste eest karistamiseks?
Kui lapseeas tuleks kasuks väike vitsahirm, siis millal ja kuidas peaks sisse lülituma mõni teine piisavalt mõjus ja toimiv motiveerija, mis aitaks täiskasvanuna olla edukas tööl ja õnnelik suhetes? Kui uskuda lapse arengu uurijaid, psühholooge ja psühhoterapeute, siis näib olevat üsna selge, et vastust tuleks otsida headest, hoolivatest ja toetavastest suhetest vanematega. Määrava tähtsusega on suutlikkus lapse eripära ja vajadustega arvestamine. Laps vajab piire, vahetut ja selget tagasisidet, hoolitsust, turvalisust ja armastust. Laps ei vaja hirmu, vaid turvalisust. Laps ei vaja piiride mõistmiseks karistusi, vaid selget tagasisidet ja selgust, mida temalt oodatakse. Laps ei vaja emotsioonidega toimetulekuks mõtlemis- või rahunemistooli, vaid lähedast olemasolu ja kättesaadavust, kes mõjub rahustavalt, on empaatiline lapse tunnete suhtes, võimaldades tal väljendada ja mõista oma emotsioone ja näitab eeskujuga, kuidas tulla toime probleemidega.