Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Toidupoe etikett: 10 asja, mida ei tohiks söögikraami ostes teha (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Craig Robinson / PantherMedia / Scanpix

Väärikate ühiskonnaliikmetena kehtivad meile viisakusreeglid, mida suurem osa meist ka järgib ja õigeks peab. Kui keegi eksib, võib see põhjustada teistele palju ebamugavust ja nördimust.

Üks näide selle kohta on toidupoes käimine, mida nii mõnigi peab isegi närvesöövaks kogemuseks, sest toit on kallis ja raha kulumine teeb meele mustaks. Ostlemise kogemuse võivad aga täiesti ära rikkuda inimesed, kes ei oska toidupoes käituda ja end viisaka inimese kombel üleval pidada.

Oma poekäruga kogu vahekäigu blokeerimine

Poes ei ole mõistagi palju ruumi ja mõned vahekäigud on eriti kitsad. Viisakas oleks ka teiste klientidega arvestada, et nad sinust mööda pääseksid, kui jääd midagi pikemalt uurima. Ära pargi oma ostukäru niisama poe kõige kitsamasse kohta. Sotsiaalsete oskuste ekspert Rosalinda Randall selgitab toiduportaalis Mashed, et vahekäigu blokeerimist peetakse toidupoes üheks kõige hullemaks käitumisreeglite rikkumiseks. Tema soovitab poes käituda nagu liikluses – kui vajad midagi vasakust riiulist, siis püsi käruga paremal pool, kuni soovitud asja üles leiad. Enne vasakule liikumist vaata mõlemale poole, et sa vahekäigus kellelegi «ette ei sõidaks». Sama põhimõtte järgi vaata ka, kuhu oma käru «pargid».

Käruga kihutavad lapsed

Lapsed nõuavad sageli poes, et saaks ise poekäru lükata. Kui sinu põnn ei saa sellega veel tegelikult hakkama, ei maksa teda käru taha lasta. Lapsed põrutavad ostukäruga riiulitesse, teevad lärmi ja sõidavad teistele inimestele otsa. See on teiste poekülastajate suhtes väga hoolimatu.

Oma telefonisõltuvuses teistele jalgu jäämine

Paraku on palju neid, kes ei suuda oma nina nutitelefonist kauaks kõrgemale tõsta ja mõni jääb keset vahekäiku mõnd mängu mängima või Instagrami sirvima. See on väga tüütu neile, kes toppama jäänud nutisõltlastele oma käruga selga sõidavad. Iga asja jaoks on oma aeg ja koht, poes tuleks liikuda kiirelt ja sihipäraselt, et mitte enda ja teiste aega raisata.

Kaalumata puuviljad ja ununenud kaup

On väge asju, mis ärritavad poekülastajaid nii palju kui see, et mõni klient laob juba kõik oma kraami ostulindile ja jookseb siis tagasi poelabürinti, et üks mahaununenud asi ära tuua. Või on jäänud tal puu- ja köögiviljad kaalumata ning kogu järjekord peab tema hajameelsuse tõttu ootama. Ära arva, et sinu aeg on väärtuslikum kui teiste oma – kui oled midagi unustanud, siis maksa oma kauba eest ja mine ununenud asjale eraldi järele. See on sinu viga, et olid tähelepanematu.

Kiirkassa ülekuhjamine

Paljudes suurtes poodides on kiirkassa, mis on mõeldud kuni viie eseme eest tasumiseks. Igaüks, kes läheb sinna täiskäruga, on ebaviisakas ja teiste suhtes hoolimatu. Suure tõenäosusega ei ütle müüja midagi, sest tema ei taha klienti minema ajada. See aga ei tähenda, et teised poekülastajad sinu matslikkust ei märkaks.

Külmikuukse lahti jätmine

Kodus öeldakse otsustusvõimetutele lastele, et nad paneks külmikuukse kinni, muidu jooksevad pingviinid välja. Külmkapp ei suuda toitu jahedas hoida, kui ust liiga kaua lahti hoida. Poes on külmikud läbipaistvate ustega – sa näed nagunii ära, mis kus on, pole ühtki põhjust, miks uksega väga pikalt lehvitada. Kui uks läheb hägusaks, on see märk, et oled ust juba liiga kaua lahti hoidnud. Teine inimene ei näe läbi hägu külmkapi sisemust ning on samuti sunnitud ust pikalt lahti hoidma. Nendest veelgi hoolimatumad on aga need, kes külmikute uksed lihtsalt lahti jätavad ja kogu kauba säilivuse ohtu seavad.

Poekauba liigne näperdamine

Nii kaua kuni sa pole kauba eest tasunud, ei ole see sinu oma, mis tähendab, et sul ei ole õigust seda rikkuda. On täiesti mõistetav, et inimene tahab avokaadot või arbuusi ostes seda käega katsuda, et vilja küpsuses või värskuses kindel olla. Mõni läheb aga pigistamisega liiale ja rikub sellega toote ära. Kes peaks tahtma sellist toitu enam süüa?

Soovimatu kauba sokutamine valesse riiulisse

Toidupoodides juhtub sageli, et kliendid otsustavad enne kassa juurde jõudmist ühel või teisel põhjusel loobuda mingist tootest või kogu korvitäiest kaubast. Mõistlik ja viisakas inimene läheb paneb kaubad oma õigele kohale tagasi, eriti kui tegu on rikneva toidukraamiga, mis peaks olema külmas. Sellegipoolest leidub matse, kes sokutavad vorsti sokkide vahele või jätavad jäätise ajaleheriiulisse. Kui endal ei ole aega asju tagasi viia, tuleks need ulatada poetöötajale. See on loomulik käitumine, mille pärast ei ole vaja põdeda. Põe pigem siis, kui teadlikult poekaupa rikud ja selle valesse kohta vedelema jätad.

Poekäru jätmine autode vahele

Kui oled juba ostukäruga parklas autoni läinud, tuleb see ka käruhoidlasse lükata. Olgem ausad, selle peale ei kulu üleliia palju aega, kuid oht, et laokile jäetud ostukäru kellegi auto ära rikub, on täiesti reaalne. Arvesta reeglitega ja vii oma käru tagasi.

Teiste kärusisu vaatamine ja kommenteerimine

Uudishimu pole patt, kuid see on tihti väga ebaviisakas. Samuti on ebaviisakas jõllitada, mida teised inimesed ostavad. Või veel hullem – seda kaupa kommenteerida. Me kõik oleme sunnitud vahel midagi piinlikku varuma, ära tee seda teistele veelgi ebamugavamaks.

Tagasi üles