Mure on küll segane, kuid ma tõesti ei suuda oma mõtteid kuidagi paremini kirja panna. Ise olen ka segaduses. Mida ma siis valesti teinud olen?»
Vastab pereterapeut, Gordoni perekooli koolitaja Meelike Saarna:
«Kui laps läheb arengus n-ö tagasi, nagu te seda kirjeldate, siis esimene mõte, mis minul tuleb: sel lapsel on liiga raske. Lapsed regresseeruvad ikka, kui nende elus on muutuse pinge, millega ei oska toime tulla. Näiteks väikese venna sündides hakkab nn suur vend, kes võib olla 3-aastane, jälle püksi pissima ja «unustab» lusikaga söömise jmt. Nii et teie pakkumine, et lapse kõne muutus võib olla seotud teie õppimisega, on täiesti kohane. Oma mõju võib olla ka keskkonnal, sellel, et lasteaiarühma tuli nooremaid lapsi, kes ilmselt ka kõne arengult teie lapsest maas. Lapsed ikka matkivad.
Lapse kõne korrigeerimiseks võite konsulteerida ka lasteaia logopeediga. Kui räägite ise piisavalt palju, saates kõnega kõiki tegevusi, mida koos lapsega teete, siis see on lapse kõne tähtis mõjutaja. Ka on oluline rääkida korrektselt, vahel hakkavad emad koos lastega pudikeelt rääkima – see pole vajalik.
Oluline on last kuulata ja mõista ning olla sel ajal, kui te õppetööga seotud ei ole, lapse jaoks sada protsenti kohal. Kvaliteetaeg on kuidagi devalveerunud termin, ometi on see just see, mida lapsed vajavad. Lastele on muidugi tore, kui vanemate füüsilised kehad nende läheduses on, kuid sellest ei piisa. Laps vajab arenguks vanemate emotsionaalset ligidalolekut, sajaprotsendilist kontakti. Kui küll mängite lapsega, kuid samal ajal mõtlete kirjutamata essee peale, siis ei naudi olukorda kumbki teist, ei laps ega te ise.
Tähtsusjärjekord on elus oluline. See on teie valik, kas nimekirja esimeses otsas on laps või õppimine või veel midagi muud. Iga valikuga kaasnevad erinevad mõjud ja tulemused. Need on hea läbi mõelda. Ehk ei ole vaja õppimist teisejärguliseks panna, küll oleks aga vaja leida õppimise kõrval kindlasti aega lapsele. Laps on väike ainult üks kord, ta vajab teie kohalolekut nüüd, praegu.»