Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Üllatav teooria, miks kiirtoidurestoranide logod on kollast värvi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Caro / Sorge / Scanpix

Kollane värv on teada-tuntud tähelepanumagnet, kuid kiirtoiduärid kasutavad seda oma logodes hoopis huvitavamal põhjusel.

Teadlased on kindlaks teinud, et inimestel kulub ostuotsuse tegemiseks 90 sekundit ja 62 kuni 90 protsenti langetavad otsuse ainuüksi värvi põhjal.

Kollast värvi seostatakse positiivsete tunnetega nagu rõõm, soojus ja õnnetunne. Lühidalt öeldes tekitab kollast värvi kiirtoidukoha logo nägemine meis alateadlikku õnnetunnet, veel enne, kui jõuame seda teadvustada, vahendab Stylist.

Restoraniomanikel on aga kaval põhjus, miks nad kollast värvi lisaks heale nähtavusele ja positiivsete emotsioonide tekitamisele kasutavad. Nimelt kasutavad nad «ketšupi ja sinepi teooriat».

Teooria kohaselt põhjustab punase ja kollase värvi kombinatsioon inimesel tahtmise lõpetada käsilolevad tegevused ja koheselt süüa. Punane värv põhjustab näljatunnet ja kollane samal ajal elevust. Koos loovad nad emotsiooni, mida tunned kiirtoidurestorani järjekorras seistes.

Näiteks kasutab McDonald's kollast värvi M-tähte punasel taustal, samuti on Burger Kingi logos kasutusel punased tähed kollasel taustal.

Tagasi üles