NorthWesterni ülikooli uuring näitas, et laste rütmitunne ja lugemisoskus on omavahel seotud ning ka auditiivse ehk kuuldelise töömälu võimekus mõjutab musikaalsust ja lugemisoskust.
Kehv lugemisoskus on seotud halva rütmitajuga
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teadlased võrdlesid laste lugemisoskust nende töömälu mahu ja musikaalsusega, testides, kui pika rea numbrite järgnevusest nad suudavad meelde jätta ning uuesti tagurpidi loendada, vahendab teadus.err.ee.
Lisaks mõõdeti lastel ka kuulmiskeskuse elektrilist aktiivsust, et teada saada, kas lapse aju reageerib kõne rütmile või ergutavad seda muud kõne helilised komponendid.
Rütmitaju on oluline komponent lugema õppimisel, sest selle abil tunneb laps ära helide ja pauside pikkuse ja kestuse. Ka mälu osa on lugema õppimisel väga suur, sest sõna kokku lugemiseks on vaja meelde jätta kõik sõnas esinevad tähed, siduda need kuulmismälus olevate häälikute kõlaga ja sõna kokku öelda.