Kompromissi aitab leida ja soovitusi telefoni valimiseks ja kaitsmiseks annab Hansaposti veebikaubamaja IT- ja nutitoodete tootejuht Kaimar Kiik.
Laste eelistused erinevad küll paljuski vanusest sõltuvalt, aga suures plaanis tahavad lapsed telefoni, millel oleks suurepärase pildikvaliteediga kaamera, tohutu mälumaht mahutamaks võimalikult palju mänge ja programme, suur ekraan, mis teeb mängimise ja netis surfamise mugavaks, aga mis seal salata – ka brändi nimi ja kaaslaste surve mängib soovide juures märgilist rolli.
Lapsevanem peab enamasti oluliseks hoopis muud – mõistlikku hinnaklassi, vastupidavust ja eluiga pikendava lisavarustuse olemasolu, telefoni asukoha jälgimise võimalust ja seda, et telefon poleks nii suur, et ei mahu taskusse või väikesesse kätte korralikult ära. Kuna telefone, mis vastaks kõigile lapse ja lapsevanema ootustele, praktiliselt pole, tuleb leida kompromiss.
Peamine viga, mida telefoni ostes tehakse, on siiski puudulik kodutöö. Kui telefoni ostetakse algkoolilapsele, vaatab vanem enamasti sooduspakkumise hinnasilti ja ostab telefoni ära teadmata, kas see lapse vajadustele üldse vastab.
Teismelistega on tavaliselt vastupidine mure – lapsevanemal ei lasta üldse sõna sekka öelda, sest noorel on oma selge ja sageli kõigutamatu, kuigi piiratud vaatevinklist lähtuv arvamus. Mõlemal puhul on tulemus enamasti sama – ostetakse seade, mille puhul selgub õige pea, et see ei vasta siiski reaalsele vajadusele.
Mõnel puhul jääb telefon aeglaseks või maht väikeseks, mõnel puhul ei saa teha kvaliteetseid fotosid, mõnel puhul selgub, et tegu on mudeliga, millele pole turvavarustust saada.