Niisiis, tuues kogu lugu tänasesse konteksti, kasutan konkreetset näidet elust enesest. Ütleme nii, et mina sõidan rattaga maanteel ja mul on need nuhkimiskaamerad küljes. Ma korra katsetan, kas süsteemid töötavad: sõidan korraks rattaga keset teed ja isegi vastasuunavööndisse ja mõne aja pärast saan hoiatuse – nii häälelise kui kirjalise –, mis tuletab mulle liikluseeskirju meelde. Toimib. Ah, et mis edasi saab? Ütleme nii, et kui kordan seda veel samal päeval kaks korda, siis pannakse – tehisintellekt paneb – mind oma vägitükkidega virtuaalsesse häbiposti, kus saab mind... anonüümselt kommenteerida ja ka sõimata.
Aga see oli praegu üks pisiasi, räägime nüüd autojuhist, kes sooritab ülisuurel kiirusel mulle vastu tulevast autost möödasõidu kohas, kus see on keelatud ja nii lohakalt ülbelt, et mina olen sunnitud üldse kraavi pöörama – teepeenart ju õieti pole, et mitte lööki saada. Kaamera fikseeris juhi näo, auto numbri, selle kiiruse ja muud rikkumisega seotud asjaolud.
Ja edasi? Teile kui autojuhile saabub teadaanne: sooritasite jämeda liikluseeskirjade rikkumise! Peatage auto paremal pool tee ääres. Minuti pärast hakkavad põlema ohutuled, kahe minuti pärast sureb masin välja. Oodake patrulli.
On võimalik, et te kas saate kõvasti noomida, rahatrahvi või tõstetakse teid sootuks krattipidi igaveseks välja autost, kus te saate ise midagi teha. Edaspidi on teie tase «lambaauto» – masin, milles on vaid üks nupp, ei, veel vähem, sest seal polegi nuppe. Istute autosse ja see küsib, kuhu tahate ja viib teid kohale. Teie saate vaid minna uksest sisse, olla masinas või astuda uksest välja, sest teid ei usaldata enam ise autot juhtima.