Korduvalt soolise võrdõiguslikkuse teemal sõna võtnud Riigikogu liige Marianne Mikko leiab vaatamata ajakirjanik Ingrid Veidenbergi kriitikale kampaania «Kumm on seks» pihta, et kondoomi kaasaskandmist tuleb noorte seas propageerida.
Marianne Mikko: nagu klaver põõsas, on targal tüdrukul kumm taskus
Kui Veidenbergi hinnangul edastab Tervise Arengu Instituudi reklaamikampaania «Kumm on seks» häirivat sõnumit, nagu peaksid naised olema iga hetk valmis, et nendega astutakse seksuaalsesse vahekorda, ning justkui mehed oleksidki ainult seksi peal väljas, siis Mikko sõnul on antud kampaania suguhaiguste ennetamise nimel vajalik.
«On täiesti õigustatud, et noored naised kannavad kaasas preservatiive, nagu ka see, et noored mehed teevad sedasama. Võrdsed võimalused! Tänapäeval on soorollid rohkem põimunud kui enne iseseisvusaega,» märkis poliitik, et oluline ei ole, kes kondoomi ulatab, vaid et see vajadusel kohe võtta oleks.
«Tähtis on, et Eesti ei mängiks HIVi/AIDSi leviku poolest seda rolli, mida ta paraku praegu on sunnitud mängima. Ehk euroliidus oleme HIVi leviku poolest «punane latern» ja võrreldav pigemini Aafrika kui ükskõik millise Euroopa riigiga,» selgitas Mikko.
Vastupidiselt Veidenbergile arvab Mikko ka, et kui noor inimene kannab igaks juhuks kondoomi kaasas, siis tuleb sellist käitumist ainult kiita. Ning et antud kampaania on suunatud neidudele, mitte noormeestele, peab ta põhjendatuks.
«Kui võtta aluseks fakt, et kõrgharitud naisi oli eelmisel aastal kümnest ülikooli lõpetanust seitse, siis loomulikult tark otsustab. Tark tüdruk teeb otsuse, et kondoom on ohutu. Nagu klaver põõsas, on targal tüdrukul kumm taskus,» tähendas Mikko.