Northwesterni ülikooli teadlane David Gal tõestas oma uurimuses, et teatud situatsioonides - kui soovitakse saavutada võimu või avaldada kellelegi muljet - hakkab inimestel materiaalsete asjade, näiteks raha ja sportautode peale sõna otseses mõttes suu vett jooksma.
Suu ajab vett jooksma ka raha või sportauto
Katses paluti vabatahtlikel panna suhu hambaarsti juures kasutatavad vatitampoonid, et mõõta hiljem nende kaalu järgi süljeeritust rahast tehtud fotode vaatamisel, vahendab teadus.err.ee.
Osa vabatahtlikest pandi enne katset ennast võimukana tundma ja teistele sisendati, et neil puudub võim üldse - tulemusena selgus, et raha järele isunesid ainult need, kes tundsid end võimuvaesena.
Enne teist katset näidati ühele meesterühmale fotosid atraktiivsetest naistest ja paluti valida igaühel üks, kellega ta sooviks kohtama minna, samas kui teisele rühmale sisendati, et nad lähevad juuksurisse uut soengut lõikama.
Järgnevast katsest selgus, et aktiivselt kaaslase otsingul olevad mehed eritasid sportautode piltide peale tunduvalt rohkem sülge kui nende juukselõikusele keskendunud suguvennad.