Sõidan tihti bussiga Tallinna ja Tartu vahet, kuna olen tudeng, ja olen aeg-ajalt märganud, kuidas raske kotiga naisterahvast ei soovita abistada. Hiljaaegu olin just piletit ostmas, kui üks naisterahvas, võib-olla umbes neljakümnendates, soovis bussijuhilt abi, et rasket kohvrit bussi pagasiruumi tõsta. Selle peale käratas bussijuht kurjalt, et tema ei olevat mingi pakikandja ja naine saagu ise hakkama.
Proua oli loomulikult selle peale ääretult ehmatanud, kuid julges siiski veelkord abi küsida. Bussijuht tuli torisedes appi alles siis, kui naine silmanähtavalt raskustega kohvrit pakiruumi vinnata üritas. Ma saan aru küll, et bussijuhi põhiline töö on reisija punktist A punkti B toimetamine, kuid viisakast klienditeenindusest pole siin juttugi. Olen mitme teise bussifirma puhul täheldanud, et reisijatele pigem ikka pakutakse abi.
Tegelikult ei olnud selle vahejuhtumiga veel lugu lõppenud. Kui naine küsis, et kas ta peab ise ka pakiruumi ukse sulgema, vastas juht, et muidugi mitte. Proua ütles siis, et tema enne sisse ei tule, kui pakiruum on kinni, sest kohvrit on ju sealt ilma valveta väga lihtne varastada (tavaliselt panevad juhid selle kinni kohe, kui kohvrid ära paigutatud, ja avavad alles siis, kui keegi veel tahab enda asju sinna panna). Selle peale hakkas bussijuht naise üle lihtsalt irvitama ning väitis, et tema tööloleku ajal pole veel keegi midagi varastanud.