Kooliaasta alguse positiivsed emotsioonid on seotud lapse õpimotivatsiooniga, inimsuhetega koolis ja väljaspool seda. Positiivne meeleolu mõjutab õpilase vaimset tervist, aidates vähendada selliseid koolilapse stressiilminguid nagu veerandilõpu väsimus, peavalud või halb uni.
Osa vanemaid kogeb lapse kooliaasta alguses nii tugevat stressi, et see mõjutab koguni pere- ja töösuhteid. Emad ja isad, kes on kooli ning lapse õppetöö suhtes positiivselt meelestatud, kannavad oma suhtumise alateadlikult üle ka lapsele, ning vastupidi.
On lapsevanemaid, kellel enda kooliteel on olnud raskusi, vastumeelsust õppetöö suhtes, tõrjutust või koolikiusamist. Vahel kergitab lapse koolielu aga kaane ka lapsevanema enda kunagi kogetud ebameeldivatelt tunnetelt ja mälestustelt.
Lapsevanem hakkab oma lapse koolielus otsima samu märke, mida koges enda koolielus, keskendudes negatiivsele. Vanema häälestatus kipub aga paljuski mõjutama ka lapse häälestust.
Vanemad ja lapsed kopeerivad sageli üksteise tundeid. See ülekanne toimub spetsiaalse mehhanismi abil, kus oma osa on autonoomsel närvisüsteemil. Inimese tunnetega on seotud tema keha reaktsioonid, mida kopeerivad meie lihased pinge või lõdvestumise, hingamise rütmi kaudu.
Vastastikusel suhtlemisel, eriti aga väga lähedaste inimeste puhul, nagu see on perekonnas, peegeldatakse keha reaktsioon suhtluspartnerile alateadlikult, automaatselt. Ajus on kõnealuse protsessiga seotud spetsiaalsed närvirakud, mida nimetatakse peegelneuroniteks. Kuidas häälestada ennast lapsevanemana ja last õppeaastaks positiivsele lainele?
Tähistage kooliaasta algust
Kooliaasta algus võiks olla üks pere tähtsündmustest, mida tähistatakse ka siis, kui laps on juba põhikoolieas. Kooliaasta tähistamine võiks perekommete hulka kuuluda sõltumata pere suurusest.