Eesti rõivapoodide kett PTA teatas eile, et suleb pankroti tõttu uksed. Seoses sellega korraldas Postimees.ee lugejagallupi, kust selgus, et 69,4 protsenti lugejatest ostab enamasti välismaist toodangut.
Merle Liivak kutsub üles senisest enam kohalikke moebrände toetama
Kõigest 19,7 protsenti vastanutest tunnistas, et eelistab kodumaiseid brände. Ajakirja Anne & Stiil lapsepuhkusel viibiv peatoimetaja Merle Liivak nentis, et teda teeb kurvaks tõik, et Eestis toetakse oma kaubamärke nii vähe.
«Loomulikult ei saa äri tegemise reegleid eirata - eks igaüks pingutab ja vastutab oma brändi eest ise, kedagi kunstlikult elus hoida ei saa. Kuid ei tohiks unustada, et mood kui ärivaldkond on äärmiselt riskantne.
Need, kes tahavad ja julgevad sel alal tegutseda, teevad seda suuresti missioonitundest, pakkudes samas sadadele Eesti moeprofessionaalidele - disaineritele, õmblusspetsialistidele, müüjatele, marketiinimestele, fotograafidele jt. – rakendust,» märkis Liivak.
Liivakule mõjus uudis PTA lõpetamisest mõnes mõttes hoiatavalt. «Oleks kahetsusväärne, kui mõistaksime kohaliku moetööstuse tähtsust alles siis, kui seda enam pole.»
Ta tõdes, et tema ei tahaks elada riigis, kus naiste ostuvalikud piirduvad välismaiste hiidbrändidega. «Kogu austuse juures välismaiste tegijate vastu kutsun Eesti naisi üles toetama teadlikumalt meie kohalikke tegijaid!»
Trenditeadliku naisterahva sõnul võiksime rohkem eeskuju võtta põhjanaabritelt: nemad austavad ja armastavad oma rõivabrändi Marimekkot. «Isegi beebid kannavad seal Marimekkot,» muigas Liivak.
«Eesti fashionista moetrajektooril võiksid alati esindatud olla meie oma brändid nagu Ivo Nikkolo, Monton, Tallinn Dolls, Bastion, Sangar, Mosaic, Besty jt. Teevad nad ju imeilusaid rõivaid ja nende kandmine võiks olla uhkuse asi.»