Moeillustraator kui elukutse
Neljapäeva õhtul avataval näitusel astuvad oma töödega üles ka välismaised tipptegijad, kelle jaoks on moeillustratsioonide tegemine põhitööks, klientideks sellised brändid nagu Zara, Swarowski, H&M ja Tommi Hilfiger. Eestis on väljundeid vähem, enamasti naiste- ja moeajakirjades.
Marju: Tegelikult on Eestis suhteliselt vähe võimalusi, kuhu moeillustratsioone teha. Me loodame, et see näitus muudab midagi.
Anu: Praegusest Eesti mätta otsast vaadates võib tõesti ehk küsida, mis selle mõte on. Aga kui maailma vaadata, siis on piiramatu turg. Ilutooted, kotifirmad, lõhnatooted jne. Kuigi Eestis tundub, et seda pole vaja, on mitmeid valdkondi, kus seda kõike kasutatakse.
Maailma mastaabis võttes, et terve sinu turg on maailm, võib olla nii, et Kätlinilt tellib ühel heal päeval Hongkongi firma, teine hetk New Yorgi ajakiri, siis sellest on täiesti võimalik ära elada!
Pakub suuremat loominguvabadust
Kui ärimaailmas seab reeglid turg, jättes ka disaini jaoks kohati väga «lühikesed käed», siis moeillustratsioon jätab ruumi märksa suuremale loomingulisusele. Illustratsioonil või mõte lennata täpselt nii, nagu soovib, lisaks võib seesama pilt olla omakorda moeesemel...
Kätlin: Igapäevasel disainimisel sellist moejoonistust, nagu kunagi oli, ei esine. Me teeme kõik arvutitega. Pigem esineneb seda sellises haute couture maailmas, kus sul on hästi väike firma ja oma õmbleja, kellele joonistad ette rõivaid.