Ilumeel võib tunduda liigse luksusena, mida peaks korvama huvitegevus väljaspool kooliseinu, kuid ilumeelt on veelgi võimatum patta panna kui ilu ennast.
Waldorf-pedagoogika, tegeliku waldorf-kooli ning õpetajatega tutvumise läbi veendusin, et see on inimlikult terviklik haridus, mis annab minu lastele hea aluse edasiseks õppimiseks ja eluks.
Et mu lapsed käisid erakoolis, tähendas muidugi suuremat majanduslikku panustamist «alghariduse faasis – ühiskonnas, kus enamasti hakati lapse sünnihetkest koguma õpperaha tema ülikooli saatmiseks.
Aega ja ruumi mõtlemiseks
Mu tütred ja mu poeg käisid Torontos Alan Howard Waldorf Schooli eelkoolis ning mu tütred jätkasid sealsamas ka põhikoolis. 2004. õppeaasta alguses aastaks Tartusse tulles rõõmustasin, et Tartus oli olemas waldorf-kool, mille õhustik ja pedagoogiline lähenemine tegid mu lastele ülemineku inglisekeelsest eestikeelsesse hariduskeskkonda sujuvamaks. 2006. aastast, meie Eestisse ümberasumisest saadik, jätkasid lapsed hubaseks ja armsaks saanud Tartu Waldorfgümnaasiumis.
Eestis kogesin esimest korda kulmukergitust, muigamist, piinlikku vaikust ja irooniat, kui meie koolivalikust juttu tuli – Torontos ning Skandinaavia päritolu sõpradega suheldes ei olnud seda varem ette tulnud.
Rootslastest, norralastest või soomlastest tuttavad noogutasid pigem tunnustavalt, märkides möödaminnes ikka konkreetseid näiteid võimekatest, tegusatest, kõrgetel kohtadel töötavatest inimestest nende päritoluriikides, kes olid saanud waldorf-hariduse.
Mu kolleegid ja teretuttavad Eestis (kahjuks aga rohkem kolleegid) arvasid, et mu lapsed, vaesekesed, ei saa tavakoolis hakkama, või teen ma ise nende tulevasele edukusele karuteene – kas ma siis ei näe, kus «too kool» edetabelis asub?