Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Mehed, laiava elustiiliga juhusuhtest kaugemale ei jõua

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Heleriin Adelbert
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Uhkete aksessuaaridega eputamine aitab meestel jõuda küll kohtinguteni, kuid naised selliseid mehi abikaasadeks ei ihalda, näitas värske uuring.
 

Ajakirjas Journal of Personality and Social Psychology avaldatud uuringus osalenud naised leidsid, et üheöösuhteks on luksustooteid ostev mees tavakaupu ostvast mehest ihaldusväärsem. Abikaasana sellist meest aga ihaldatumaks ei peetud, sest naised eeldasid, et mehe pillav kulutamine eputamisele viitab soovile kohustustevabalt seksida, vahendab Tartu Ülikooli teadusuudiste portaal Novaator.

USA Rice’i ülikooli psühholoogi ja uuringu ühe autori Daniel Beali sõnul võivad inimesed arvata, et edevad asjad muudavad nad atraktiivsemaks partneriks, kuid tegelikult võib enamik mehi sellega saata naistele vale signaali.

Selliste tulemusteni jõudsid teadlased erinevate uuringutega, milles osales ligikaudu tuhat üliõpilast. Näiteks kahes uuringus ärgitati noormehi mõtlema romantikale ning selgus, et juhusuhet püsisuhtele eelistajad olid valmis rohkem kulutama hüpoteetilist raha edevatele asjadele.

Tulemused näitasid ka, et erinevalt meestest ei kuluta naised tähelepanu võitmiseks hooplevalt. Uuringu juhtiv autor ja Texase ülikooli turundusteadlane Jill Sundie selgitas, et kuigi ka naised kulutavad palju raha kallite asjade ostmiseks, ei vallanda romantikaootus neis, erinevalt meestest, eputavat ostlemist.

Uuringu tulemused on kooskõlas ka 2008. aastal ajakirjas Evolutionary Psychology avaldatud uuringuga. See näitas, et üle oma võimete elavatel ja mittesäästvatel meestel oli võrreldes teiste uuringus osalenud meestega viimase viie aasta jooksul olnud rohkem partnereid ning nad soovisid ka edaspidi proovida erinevaid partnereid.

Sarnaselt värske uuringuga näitas ka see uuring, et tarbimisharjumused ei sõltu märkimisväärselt konkreetsest kaaslasest.

Tagasi üles