Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Neli mõtteviisi, mis teevad sust parema juhi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Graham Oliver/PantherMedia/Scanpix

Benjamin Hardy, üks tuntumaid Ameerika blogijaid, kirjutab Mediumis, et maailmas ei eksisteeri «mitte pühendunud» meeskondi, vaid on ainult mitte pühendunud juhid. Juhtimine on ainus võtmesõna määramaks meeskonna edu või läbikukkumist, kirjutab Kathleen pajumaa Motivaatoris.

Minimaalne juhtimine määrab vähese edu ning maksimaalne juhtimine suurema edu. Kahjuks ei ole tänapäeva juhtide seas aga hunnikute viisi näiteid inimestest, kes tõesti organisatsiooni ühise eesmärgi nimel koos teistega pingutada tahavad; kelle fookuseks on areneda ja luua teistele arenguks parim võimalik platvorm ning kes õhutavad muutust, purustavad kontseptsioone ning otsivad potentsiaalseid inspiratsiooniallikaid.

Tähtis on mõista, et headeks juhtideks ei sünnita vaid saadakse ehk igal juhil, ka kõige põikpäisemal ning tujukamal, on võimalik aegade parimaks juhiks saada – kui iseendaga pidevalt tööd teha. See nõuab küll radikaalseid ning kardinaalseid muudatusi nii oma uskumustes, mõtetes kui ka käitumises kohe praegu, kuid see pole võimatu. Mida aga siis iseendas muutma hakata ning mis on need hea juhi jooned, mis «keskmistel» juhtidel tihtipeale puudu on?

1.    MÕTLE JA KÄITU NAGU «VÕITJA», ENNE VEEL KUI SA VÕITMA OLED HAKANUD

Paljud üliedukad inimesed on oma biograafias kirjutanud, et hakkasid päeva pealt käituma inimestena, kes nad tulevikus olla tahtsid. Olgugi, et nende elusituatsioon oli edust kilomeetrite kaugusel, lõid nad iseendas pidevalt edu ja jõukuse tunde. Mentaalne looming viib vaikselt ellu ka füüsilise manifestatsiooni. Enesekindlus ning usk oma võimetesse (ka omandamisel olevatesse võimetesse) loob aina enam enesekindlust ning head enesetunnet. Nagu Robin Sharma on kunagi öelnud: «Tõeliselt hea juhtimine ei vaja ühtegi tiitlit”». See kõik saab alguse sinust enesest.

2.    OLE JÄRJEKINDEL NII OMA VÕITUDES KUI KA KAOTUSTES

Paljudes inimestes tekitavad mõlemad – nii tööalased võidud kui ka kaotused tohutul määral ärevust. Kaotus loob pinnase depressiooniks ja muretsemiseks ning liigne edukus toob pinnale hirmud, arrogantsuse ning paljudel juhtudel ka laiskuse edasi pingutada. Üks väga heade juhtide eeliseid on aga see, et nad praktiseerivad järjekindlust nii positiivsete kui ka negatiivsete muudatuste puhul. Nad ei lase välistel tingimustel oma «sisemist tugevust» kuidagi moodi häirida, vaid jäävad rahulikuks olenemata ümbritsevast mürast. Mis eristab neid teistest, on järjekindlalt suure pildi nägemine ning seetõttu ei saa ükski hetkeline takistus neid kursilt kõigutada.

3.    OLE PARIM VÕIMALIK EESKUJU OMA TÖÖTAJATELE

Ütlus «Ära kunagi küsi nõu inimese käest, kellega sa poleks valmis kohti vahetama» sobib väga ideaalselt ka juhi ning tema töötaja suhete kohta. Sinu edu oleneb väga otseselt nendest inimestest, kellele sa alt üles vaatad. Seetõttu on juhi kohustus olla võimalikult parim versioon iseendast, kes järgib südikalt iseendale seatud eesmärke ning inspireerib ka teisi härjal sarvist haarama. Töötajad imiteerivad alati oma juhi käitumist ning seda peab iga juht endale pidevalt meelde tuletama. Kui Sa juhina istud paigal ning ei loo pidevaid võimalusi arenguks, istub kogu su meeskond samuti stagnatsioonis. Samal ajal kui motivatsioonist tulvil juht võib ka kõige keerulisemad inimtüübid enda järel edu suunas liikuma panna.

4.     ASENDA SÕNA «ISESEISVUS» OMA SÕNAVARAS «PIKENDUSE» JA «ÜHENDATUSEGA»

Tõeliselt head juhid ei keskendu iseseisvusele, kuna nad teavad, et meeskonnas on individualistid justnimelt need, kes koostööle kriipsu peale tõmbavad. Ka iseenda ülesannete lahendamisel usuvad ja pooldavad juhid koostööd, mõistes, et iga meeskonnaliige on üksteise pikendus ning ulatub kaugemale, kui üksikisik kunagi jõuda võiks. Iseseisvus on katkine kontseptsioon ning ei kuulu tõeliselt heade juhtide kõnepruuki. Vastastikune sõltuvus on hoopis see, mis iga meeskonna kõrgusteni viib.

Tagasi üles