Ämmaemand Liina Normet lõi nõuandetelefoni 12252 juba paar aastat tagasi, aasta tagasi lisandus selle Callmidwife.com live chat ning varsti tuleb ka videokonsultatsioonide võimalus. Samuti saavad naised küsida korduva rasestumisvastase vahendi retsepti.
«Näeme tihti oma töös, kuidas naised unustavad retsepti pikendada, kaotavad oma tabletid või on muu põhjus, miks on kohe uut retsepti vaja ning perearsti ei ole võimalik nii kiiresti tabada. Enne oli ainukeseks lahenduseks EMOsse pöördumine,» märgib Normet, kes on nõuandetelefoni teenust aina laiendanud, sest selleks on selge vajadus. «Juba algusest peale on meil niipalju toredaid toetavaid fänne olnud, oleme selle üle väga rõõmsad,» on ta entusiastlik. Tänavu loodetakse avada ka eravastuvõttude võimalus, sest palju on naisi, kes tahaks kontrollida loote südametööd või tuvastada rasedust, kuid praegu on selleks nii-öelda walk-in võimalus vaid EMOs.
Sageli tulebki ämmaemandatel telefoni teel nõu anda rasedatele, kuid mitte ainult. «Meile esitatakse täiesti seinast seina küsimusi. Alates puberteetilistest muudatustest kehas kuni postmenopausi probleemideni välja,» ütleb Normet. «Me ei ole ainult raseduse ja sünnituse jaoks, oleme olemas kõikide küsimuste jaoks, mis puudutavad naise ja lapse tervist. Küsitakse beebide tervise kohta, väikelaste arengu kohta, noorte tüdrukute tervise kohta, raseduse, sünnituse, imetamise, beebi hoolduse, günekoloogiliste murede, üleminekuea ja veel palju muu kohta.»
Ämmaemanda nõuandetelefonile helistavad Normeti sõnul üllatavalt tihti ka mehed, samuti vanaemad ja isegi vanaisad. «Tänapäeva mehed on väga aktiivsed beebi kasvatamises ja naise rasedusega seoses. Paljud mehed soovivad näiteks nõu, kuidas oma iivelduste käes vaevlevat naist aidata. On ette ka tulnud, kus oleme meest ja tugiisikut juhendanud telefoni teel ootamatut kodusünnitust vastu võtma,» märgib ämmaemand, kelle töös on tulnud ette ka raskeid hetki.