Iga üheteistkümnes veebikasutaja hoiab oma partneri seadmes mingit intiimse iseloomuga informatsiooni. Suhete katkemise puhul kuritarvitab seda kuus protsenti inimestest ning avalikustab need konfidentsiaalsed andmed kättemaksuks.
Armastus läbi, alles üksnes failid: mehed kipuvad rohkem kasutama pepupilte kättemaksuks
Sealjuures mõlemal juhul patustavad noored inimesed vanuses 18–24 aastat (vastavalt 16 protsenti ja üheksa protsenti). Nii selgus värskest uuringust.
Lisaks näitas uuring ka teatud erinevust meeste ja naiste käitumises, juhul kui nende suhted partneriga lõppevad lahkuminekuga. Nõnda kalduvad mehed enam tegema oma endise silmarõõmu isikulist informatsiooni üldiselt kättesaadavaks (9% meestest versus 3% naistest) või kulutades tema raha online (vastavalt 6% versus 4%).
Naised omakorda eelistavad enam luurata oma endist partnerit sotsiaalvõrgustikes (27% naiste versus 18% meestest). Peale selle vabanevad nad palju aktiivsemalt minevikumälestustest: näiteks eemaldavad oma endiseid armsamaid sõprade hulgast sotsiaalvõrgustikes (57% naisi, 37% mehi) ja kustutavad oma seadmetest kõik ekspartneri fotod ja videod (vastavalt 54% ja 41%).
Üldiselt aga jätkab peale suhete katkemist 15% vastajatest oma endise partneri jälgimist, kasutades seda, et nende kasutusse jäid tema erinevate kasutajakontode andmed.
«Digitaalne maailm saab olla suurepäraseks lisaks tegelikule maailmale, sealhulgas ka armunud paaridele,» ütleb Andrey Moholya, kes on Kaspersky Labist. «Ühisfotod, ühissalasõnad, ühised e-rahad, ühised seadmed – mõistagi ei tekita kõik see mingeid küsimusi õnnelikes suhetes. Ent alati ei ole lõpp õnnelik ning kui suhted ei kujune heaks, siis paaridest kummagi inimese isiklikust informatsioonist võib suur hulk ohtu sattuda. Ehk on mõtet «kaldal» kokku leppida ja selgitada välja, millist digitaalset informatsiooni olete valmis jagama partneriga, aga millist mitte.»
Kuidas ka ei kujuneks teie suhted, te saate alati oma isikuandmete turvalisust ja konfidentsiaalsust kontrollida. Näiteks saab valida keerulisi, häkkimise vastu kindlaid salasõnu ja vahetada neid regulaarselt,
Uuringu «Digitaalne armastus» viisid läbi Kaspersky Lab ja uuringukompanii Toluna. Küsitlusest võttis osa 18 000 veebikasutajat 18 riigist.