Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Anonüümne Instagrami konto näitab moekoopiatele näpuga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Halastamatu Instagrami konto Diet Prada on võtnud endale ülesandeks märgata ja esile tuua ebaõiglast käitumist moemaailmas. Esialgu oli tegu kahe sõbranna väikese projektiga, mis sai tuule tiibadesse pärast seda, kui supermodell Naomi Campbell neile avalikult toetust välja näitas.

Diet Prada tegijad on otsekohesed ja kallutamatud, mis teeb nende postitused väga põnevaks. Enim hinnatakse neid tänu oskusele tähele panna võtteid, kuidas disainerid üksteiselt ideid maha viksivad, kuigi viimasel ajal on moeteadlikud noored hakanud käsitlema ka laiemaid teemasid. Näiteks häirivad neid moetööstuse euroopalikud ilustandardid ja pidevad seksuaalse ahistamise juhtumid.

Teiste ideede kopeerimist tuleb moes ette üllatavalt palju ja selles ei ole süüdi vaid algajad, kes tahavad jalga ukse vahele saada. Kuna Diet Prada all tegutsevad naised töötavad ka ise igapäevaselt moetööstuses, hakkasid nad märkama, et vahel on mõned riided väga sarnased mõne teise moelooja varasemale loomingule. Nii tekkis neil mõte pilte kõrvutada ja teiste arvamuse saamiseks Instagrami panna.

 

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

«Meil ei olnud mingeid ootuseid,» räägivad nad anonüümselt väljaandele Man Repeller. «See oli lihtsalt naljakas. Me narrisime neid omavahel, puhtalt meelelahutuseks, et tööpäev kuidagi õhtusse saada. Nüüd ütlevad inimesed, et Diat Prada aitab neil päeva õhtusse veeretada. See on väga lahe.»

 

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

Enne kui naised hakkavad kedagi jäljendamises süüdistama, arutavad nad omavahel läbi, kas disain võib olla hoopis austusavaldus idee esialgsele teostajale. Alati võib olla, et mõni moelooja on saanud kelleltki inspiratsiooni ja laiendab tema ideid, mitte ei ole lihtsalt sama seeliku oma nime alt välja andnud. «Kiirmoemajasid me esile ei toogi, sest see ei ole enam üllatus, see ongi nende ärimudel,» märgivad naised.

 

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

Ideid uuteks piltideks jätkub küllaga, sest kaks pead on ikka kaks pead ja naistel on endi sõnul väga hea fotomälu. Seetõttu ei ole ka karta, et nende tööpõld niipea lõpeks.

 

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

Märksõnad

Tagasi üles