Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Glamuuri varjatud telgitagused: mis on showroom ja mida sina sellest saad?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Tallinna südames on varjul mitmeid showroom'e, mis peidavad endas viimase sõna moodi ning ilutooteid. Enamus taavainimestest sellistest kohtadest kuulnud polegi, kuid Eesti tuntuimad näod voorivad nende ustest sisse-välja üsna tihti. 

Mis on showroom ning mida sina sealt saad? Uurisime seda Polhem PR esindaja Katrin Jaaska ja Marsaana esindaja Anu Lille käest.

Mis on showroom? Millal Eestisse sellised asjad tekkisid?

Anu Lill: «Showroom on sisuliselt koht, kus presenteeritakse tooteid või teenust. Showroom'is ei toimu reeglina müügitegevust. Seal on näidised, millega meediaesindajad, disainerite puhul sisseostjad, tutvumas saavad käia ning neid laenutada fotosessioonideks ajakirjadesse, blogidesse. Füüsiline showroom on üks PR-ettevõtte pakutavatest teenustest, peamine eesmärk on brändide toodetele nähtavuse tekitamine ajakirjades, blogides, online-meedias ja üritustel.»

Katrin Jaaska: «Showroom'i uksed avati juba enam kui 11 aastat tagasi. Seega oleme meie tegutsenud juba üsnagi pikka aega. Aga kuna nn tavakülastajale on siiski meie showroom suletud, siis seetõttu on see ka pisut salapärane ja laiema avalikkuse eest hästi saladuses hoitud.»

Kas Eesti disainerid on altid teie teenust kasutama?

Anu Lill: «Paljudel Eesti disaineritel on oma stuudiod-showroom’id olemas ning meediaesindajatel (moetoimetajad, stilistid) on nendega otsekontakt, nii et pigem mitte. Loomulikult tehakse pop-up üritusi, näiteks mõne rahvusvahelise brändiga koos, või muid eriprojekte. Brändi edu võti on peale kvaliteedi ka pidevalt pildil olemises, seega otsivad kohalikud disainerid kindlasti koostöövõimalusi.»

Katrin Jaaska: «Meie showroom'i klientideks on olnud läbi aastate ka tõepoolest mõningad kodumaised moe- ja ilubrändid. Samas rõhutame – oleme ka ise kodumaise disaini patrioodid ning alati on eesti mood ning ilutooted meie showroom'i teretulnud.»

Mis kasu saab tavaline inimene teie tegevusest?

Katrin Jaaska: «Võib vist tunnistada, et eks meiegi mängime rolli trendide suunamisel, brändide populariseerimisel ja kohalike moe-, ilu- ja disainihuviliste harimisel. Sageli oleme ju meie nö algallikateks moeuudiste levitamisel.»

Anu Lill: «Showroom hõlbustab moetoimetaja, stilisti, blogija või instagrammeri elu. Kui bränd on esindatud showroom’is, on tõenäosus, et nö tavainimene ehk lõpptarbija näeb uusimaid ja põnevamaid hitt-tooteid ajakirjades, blogides, kui need müügile tulevad, palju suurem. Moe- ja ilutoodete müügi edu mõjutab nö kultuse tekkimine, mida influencer’id (tlk mõjutajad - toim.) tekitavad ning showroom oma teenustega aitab sellele kaasa.»

Kui palju kasutavad meie väljaanded teie teenuseid?

Katrin Jaaska: «Usutavasti võime öelda – oleme väljaannetele siiski igapäevasteks headeks koostööpartneriteks ja sõpradeks. Meie koostöö on tihe ja igapäevane. Meil käib siin ikka sotsiaalmeediaaktiivseid inimesi – Ženja Fokin, Inna Kovaljova, Lucine Ayanian, Meryl Mägi, Tuuli Rand ja mitmed teised. Samuti käivad meil siin trükimeedia esindajad – alates stilistidest ja moetoimetajatest ilutoimetajateni välja.»

Anu Lill: «Marsaana showroom’is on mõned Soome disainerbrändid, mida kohalik moepublik teab, kuid mis Eestis varem esindatud pole olnud, seega neil on kahtlemata põhjust tulla eksklusiivsuse tõttu. Blogijatel-instagrammeritel pole veel harjumust riideid laenutada ja showroom'is uudistoodetega tutvumas käia, kuid see on ilmselt peagi muutumas.

Oleme koostööd teinud nii suurimate moeblogijate-influencer'itega, nagu Liisa Leetma, Kristjaana Mere, Josefine Vaher-Vahter, juutuuberitega nagu Deana Noop, Ariadne, aga ka tuntud ja armastatud muusikutega, nagu Karl-Erik Taukar, Liis Lemsalu, Getter Jaani, Laura Prits, Hanna Martinson jne, kes on saanud meie showroom'ist kõik endale unikaalsed ja omanäolised Levi'se teksatagid.»

Milline on showroomi igapäev?

Anu Lill: «Showroom’i teenus on üks paljudest PR-firma teenustest. Pakume ka kommunikatsiooni, meediasündmuse korraldamise teenust, sotsiaalmeedia ja sisuhaldamise ja tootmise teenuseid, seega kulgeb igapäev tegelikult kontorielurütmis, arvuti taga. Stilistid, toimetajad, blogijad ja instagrammerid käivad koha peal laenutamas, kohtumas või niisama inspiratsiooni kogumas.»

Katrin Jaaska: «Õnneks on meil nii rutiinivaba töö, et ühesugust päeva vist ei olegi. Aga üldises plaanis on siiski iga töise päeva lahutamatuks osaks pressiteadete või artiklite kirjutamine, meediaplaneerimine, mõne toreda sündmuse planeerimine või korraldamine, uute kollektsioonide ja toodete väljapanek, ajakirjanikega suhtlemine, päringutele vastamine, külaliste võõrustamine, jne. Mõnusaid tegevusi on tohutult ja rutiin meid kindlasti ei kimbuta.»

Märksõnad

Tagasi üles