On 90ndate lõpuaastad ja mina olen töötanud ühes firmas paar aastat. Töö on põnev, huvitav ja pingeline – palju iseseisvat tööd, iga päev sisuliselt hüppan pea ees tundmatus kohas vette, aga on õnnestunud ellu jääda. Saan hakkama, aga abiväge on vaja, sest firma kasvab ja ma ei suuda enam kõike ära teha. Ning saangi endale õpilase, ehk siis firma leiab uue töötaja. Õpetan teda kontoris ja mitte töölaudade taga, vaid nö kohvinurgas või puhkenurgas või ärijutunurgas – kuidas keegi kutsuda tahab –, kus oli väike klaasplaadiga laud ja pehmed sohvad.
Kataloogid on ees, enda tehtud märkused-eskiisid ka, proovin seletada hästi rahulikult ja ajan näpuga oma ajus järge, et kõik saaks kenasti samm-sammult nullist alates räägitud, et miskit ei jääks kuulajale mõistmatuks. Kuklas kõlavad ka ühe TTÜ õppejõu õpetussõnad: enamus inimesi, ehkki nad teha oskavad, ei oska seletada seda, kuidas nad teevad; vähe sellest – paljud suudavad isegi lihtsa asja keeruliseks seletada; aga tegijad on need, kes suudavad keerulised asjad lihtsalt lahti seletada. Kui te alustate õpetamist võõrale inimesele, kelle vaimseid võimeid ja teadmiste taset te ei tea, siis tuleb alustada rahulikult nullist ja siis jooksvalt õpetatava reaktsioone – kas saab aru või mitte – jälgides taktikat muuta, kas siis tempot kiiremaks või siis aeglasemaks; kui läheb järg käest ära, st tekib ummik oma teadmiste edasiandmises, siis tuleb maha rahuneda, minna algusesse tagasi ja alustada nullist uuesti. Eesmärk on ju üks: kuulajale asi selgeks teha ja kui te olete hea õpetaja-seletaja, siis suudate seda teha ka vanaemale või lasteaialapsele, st igaühele.