Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Neli nippi, kuidas mõjusa kõnega muljet avaldada (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Panther Media/Scanpix

14. jaanuaril said Superheroes noorte ettevõtlus- ja eneseteostusprogrammis osalejad Telliskivi Loomelinnakus Lift99 ruumides toimunud üritusel avaliku esinemise koolitust, mille raames tõi programmi juht Eva K. Ponomarjov välja neli kõige olulisemat nõuannet, mida oma äriideed tutvustades silmas pidada.

Kehakeel. Pea meeles, et keha ütleb sama palju kui sõnad. Hirm on kõigil. Ära püüa hirmu alla suruda, vaid õpi oma lavanärvi aktsepteerima ja aktiivse energiana ära kasutama. Oma sõnumi selgeks tegemisel hoia publikuga silmsidet, jälgi oma keha hoiakut. Tähelepanu hoidmiseks tee pause – õigetel hetkedel valitud vaikusel on väga suur mõju. Ära jää kõneldes staatiliseks, kasuta oma käsi ja näoilmeid, liigu ringi – publikul on sind lihtsam jälgida ja see vabastab sind kehasse tekkinud pingetest.

Harjutamine teeb meistriks. Öeldakse, et iga ettekantud minutit tuleb tund aega harjutada. Hea kõne ja esitlus on alati selge, läbimõeldud struktuuriga. See on nagu rännak, millel on alguspunkt ja kindel siht, kuhu tahetakse välja jõuda. Suurepärane esitlus ei saavuta muutusi mitte ainult mõtlemises, vaid kaasab sügavamalt, sütitab ka tegutsema. Mõtle põhjalikult läbi, mis on sinu esitluse kandev sõnum ning mida sa tahad oma esitlusega saavutada. Enne igat esitlust soovitan heaks spikriks vaadata sinu eeskujude inspireerivaid kõnesid.

Kasuta selgeid sõnumeid. Kõige suurem kunst on anda oma kõnele võimas algus. Mõtle läbi, miks on sinu kuulajate jaoks kõige väärtuslikum. Sul on aega kuni kuuskümmend sekundit, et oma kuulajate tähelepanu ja poolehoid võita ning oma idee tuumani jõuda. Seega väldi slaidilt mahalugemist ja tekstiga ülekoormamist, keskendu esimesest hetkest kontakti loomisele publikuga ning anna oma kuulajatele põhjust sinu ideedesse uskuda.

Ole lahke ja tänulik. Lahkus ja tänulikkus on kaks voorust, mida ei tasu kunagi alahinnata. Täna kõiki, kes sinu ettevõtmistele kaasa aitasid. Samuti hinda publikut võetud aja ja tähelepanu eest – nad ei pruugi mäletada sinu ettekande täpseid sõnu, aga neile jääb alati meelde, kuidas sa panid neid ennast tundma. Austa oma publikut ja ole avatud küsimustele ning arutelule.

Tagasi üles