Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Noor moepromootor Mari Martin pürib nukulike kleitidega välisturgudele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mari Martin.
Mari Martin. Foto: SCANPIX

Noor ja andekas moepromootor, kaubamärkide ReUse Republic ja Tallinn Dolls asutaja ja eestvedaja Mari Martin (28) andis naine24.ee'le 14. mail toimuva suurejoonelise Tallinn Dollsi sünnipäeva-show eel intervjuu, rääkides seni saavutatust, tulevikusihtidest ning sellest, mis teda inspireerib.

Tallinn Dolls tähistab laupäeval oma teist sünnipäeva. Kuidas on uus moebränd kahe aasta jooksul vastu võetud ning kas oled seni saavutatuga rahul?

Jah, see pöörane kaks aastat on möödunud kui linnulennul, ikka töö tähe all. 



Pean ütlema, et see heakskiit, mida me oleme saanud inimeste ja koostööpartnerite poolt selle kahe aasta jooksul, on olnud meile tohutult suureks motivatsiooniks. Ilma selleta ei püsiks sära meie silmis.
 Tänu sellele oleme pidevalt tunnetanud, et liigume õigel teel, isegi kui oleme alles selle alguses. 



Loomingu ja tarbija väärtuse ühendamine on omaette teadus, kuid olen selle võtnud Tallinn Dollsi peamiseks eesmärgiks.



Kahe aasta jooksul oleme läbinud väga suure arengu ja uus kollektsioon on selles osas läbimõeldum ja detailsem kui kunagi varem.



Kollektsioon, mida laupäeval esitleme, ei ole mõeldud ilutsema vaid lavale ja selleks õhtuks. Need on tooted, mis jõuavad hiljem müüki ja seetõttu on kogu rõhk sellel, et iga toode istuks ka normaalsel inimesel seljas perfektselt. Tohutu aeg lähebki proovidele, et paika saada kõik pisimad detailid ja nüansid.

Selles osas olen nüüd juba rahul ja võime disainer Karolin Kuusikuga käe südamele panna ja anda garantii, et Tallinn Dolls riided teevad kindlasti inimese ilusamaks!

Mida huvitavat pakute külalistele laupäevasel peol? Mille poolest on see eriline?



Loomulikult pakume korralikku moeelamust, laiemalt vaadelduna kui popkunsti sugemetega kultuurisündmust, milles moekunst on vaid üks osa...



Uus kollektsioon on kontseptuaalsem ja detailirohkem kui eelnevatel hooaegadel. See jutustab kolm muinasjuttu, mis on suunatud erinevatele naistüpaažidele. Tallinna nukke on ju ometigi väga erinevaid ning soovime ikka kõigile tähelepanu pöörata...



Lisaks kollektsiooni esitlusele avame ka Tallinn Dollsi ja Kalle Veesaare ühise näituse, lansseerime Heidy Purga loodud Tallinn Dolls mix plaadi ja kutsume lavale bändi Malcolm Lincolni.  



Oled öelnud ühes varasemas intervjuus, et Tallinn Dollsi nukulik käekiri võiks sobida Jaapani turule. Kas selles suunas on mingeid arenguid?



Jaapan on igatahes Tallinn Dollsi pikemaajaline unistus ja siht. Hetkel tegeleme lähiajaliste eesmärkidega ning rajame sillutist suuremateks unistusteks. Uus kollektsioon ja hooaeg näitab, kas oleme valmis esitlema ennast juba ka Jaapanis. Usku meil selleks jätkub!



Mis on veel tulevikusihid Tallinn Dollsiga seoses?



Kaks aastat on möödunud rohke eneseavastamise tempos. Oleme jõudnud justkui puberteediikka. Nüüd soovime möllata ja vaadata, mis toimub meie turvalisest maailmast väljaspool.



Konkurents moevaldkonnas on üle maailma väga väga tugev. Löögile pääsevad ainult parimad tegijad, kellel on, mida pakkuda, ja kes teavad, kuidas seda teha. Oskus müüa omab täna kindlasti kõige suuremat rolli. Toodet, brändi, turundust ja müüki saab kõike vaadata ainult kui tervikut. Kõik peab olema tasakaalus.



Oleme siiski enesekindlad, et meie tegemised ei jää alla ühelegi rahvusvahelisele moemajale. Lisaks on meie brändil eksootiline päritolu, sest asume Venemaa, Baltimaade ja Skandinaavia piirimaal.

Seetõttu ammutame parimad omadused kõigist neist kultuuridest, millest ongi kujunenud Tallinn Dollsi käekiri -  lõbus ja elu nautiv, kuid siiski puhtas ja põhjamaiselt karges võtmes.



Lähiaja sihid on, et Tallinn Dollsi tooted jõuaksid sügisel müüki Peterburgi. 
Uut kollektsiooni esitleme ka Londonis ning Moskvas. 

Kuidas teil praegu majanduslikult läheb?

Uus kollektsioon pole meil müüki läinud, seda alles hakkame müüma, aga Studio T poes on läinud müük päris kenasti ja meil endal ateljees ka. Kliendibaas on tekkinud päris kenakene - mingisugused inimesed käivad kaasas kogu aeg.

Teeme ju väga väikeseid seeriaid - esialgu teeme kõiki suuruseid 32st 42ni, vahel ka 44ni ühe kaupa. Vahel teeme 36 ja 38 suurust paar tükki ja siis teeme tellimustööna juurde.

Kas midagi jääb ka müümata?

Mõned suurusnumbrid vahel jäävad, neil on järgmine hooaeg hind veidi soodsam.

Aga muidu püsivad hinnad samad?

Hinnaklass on jäänud kogu aeg samaks. Kleidid on 100 ja 200 euro vahel - tegelikult see on mõistlik hinnaklass, kuna need on disainerrõivad, mille puhul on unikaalsus tagatud.  



Kas ReUse Republicu ja Tallinn Dollsi kõrval võib sinu käe alt lähiaastatel veel mõnda uut projekti oodata?



Paraku on lood sellised, et need projektid haaravad kogu minu tähelepanu ja ajavarud. 
Kuigi head ideed ja loomisprotsess inspireerib mind alati, tekib sellega siiski ka vastutus ideed ellu viia. Head ideed ei saa ju ometi raisku lasta pooliku teostusega. See oleks lausa kuritegu. Ning teostus omakorda tähendab väga suurel hulgal tööd.

Seetõttu jagub hetkel ööpäevas tunde vaid nendele projektidele ning mõned tunnid jäävad veel puudu.



Kes või mis sind tööalaselt inspireerib?



Mind inspireerivad andekad inimesed. Jagan täielikult seda usku, et kõigepealt kogu õiged inimesed bussi peale ja siis alles vaata, kuhupoole sõitma asud.


Armastan seda teadmist, et mul on teistele midagi pakkuda ja teistel on pakkuda midagi mulle. Seda nimetatakse koostööks ja kõige võti on hea meeskond.



Samuti armastan teadmist, et maailmal on pakkuda nii palju. Tunnen, et minu mõtted hoiab
valla suur uudishimu muu maailma vastu. Mul on füüsiline vajadus reisida, tunnetada maailma ning koguda uusi ideid! 

Tagasi üles