Lapse ideaalne arengukeskkond on väike seltskond, rahulik rutiin ja kodune ruum
Inger Kraav seostab paljusid laste vaimse tervise probleeme sellega, et me ei suuda ühel või teisel põhjusel (suutmatusest, oskamatusest, välise surve tõttu vm) vanematena piisavalt pühenduda oma väikelaste kasvatamisele. «Oluline on väikelapse suhe kiindumusobjektiga, sellest tulenev turvatunne, areng – esimeste eluaastate vajakajäämisi on hiljem raske kompenseerida, kannatavad nii inimsuhted kui ka tahtmine maailma tundma õppida.»
Samuti koormatakse kasvatusteadlase hinnangul juba varases eas lapsi liialt erinevate kohustustega, mis ei lase lapsel vastavalt tema eripärale areneda. «Üha sagedamini arvatakse, et lasteaed ei arenda last piisavalt ning juurde võetakse erinevad trennid või huviringid. Viiakse laps vahepeal lasteaiast ära näiteks trenni, siis tuuakse jälle tagasi ja seda ka uneaja asemel. Leitakse, et ega ta seal lasteaias lõuna ajal nagunii ei maga, las ta siis käib parem kusagil trennis. Pidev keskkonna ja ümbritsevate inimeste vahetus väsitavad ja kõigutavad lapse turvatunnet.»
Võrreldes 20 aasta taguse ajaga näib kasvatusteadlase hinnangul lastel vaimse tervise probleeme rohkem olevat. «Eks diagnoositakse ka sagedamini, aga tõenäoliselt on neid lapsi siiski tänapäeval rohkem. Tehiskeskkond pressib järjest enam peale, lapsi on peredes vähem ja ka pered on vähem koos. Üha enam tuleb vanemate töö koju kaasa koos arvuti ja telefoniga, mis on kogu aeg käepärast, ning järjest vähem ollakse mõtetega koduse elu ja lapse juures,» selgitas Kraav. Eriti keerulises olukorras on üksikvanemaga pered, kus üksi last kasvatades on raske kõige pereeluks vajalikuga toime tulla, ka on traditsiooniliselt vanemate rollid erinevad – laps omandab vanemaid jälgides malle, mida edaspidi argielus, inimsuhetes ja probleemide lahendamisel kasutada.