Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kas lapsi peaks koolitööde tegemisel aitama või mitte?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: PantherMedia/Scanpix

Kas lapse aitamine koolitöödes on tegelikult vajalik ja kui on, siis mil viisil peaks sellele lähenema?

Kõigepealt peab aru saama, mis on koolitööde, kui sellise eesmärk, vahenedab Telegraph. Esimene eesmärk on üle korrata ja laiendada koolitunnis õpitut, teiseks annavad kodutööd võimaluse lapsel areneda, avastada uut ja praktiseerida iseseisvat õppimist. Kolmas oluline eesmärk, milleks kodused ülesanded on mõeldud, on tähtaegadest kinnipidamise ja distsipliini õpetamine. Kuid kuhu siin asetuvad lapsevanemad? Õige vastus on, et ideaalis ei asetugi. 

Tuleb välja, et kõige õigem oleks, kui vanemad laste koolitöödesse ei sekkuks. Isegi, kui laps ei saa kodutööga hakkama, siis peaks ta sellega järgmine koolipäev pöörduma oma õpetaja poole. Paljude teadlaste sõnul on koos õppimine isegi kahjulik, kuna õpetab lapsele vanematest sõltumist ja vähendab iseseisvust.

Kui aga on ikkagi soov last aidata, siis seda peaks tegema loovalt ja viisil, mis aitab lapsel ise lahendusteni jõuda. Kindlasti ei tohiks ülesandeid lihtsalt ette näidata või ära teha. Samuti peaks lapsele selgeks tegema, et abi võib või tuleks küsida alles siis, kui ta on mitu korda proovinud ja ikka ei õnnestu. Peale selle võivad koolis olla õpetajatel hoopis teised meetodid ja viisid kui lapsevanemal ja see võib rohkem tekitada lapses segadust kui teda aidata. Sellegi poolest on igati loomulik ja vajalik tunda huvi lapse koolitööde vastu ja küsida, kuidas tal nendega läheb.

Tagasi üles