Täiskasvanud tunnevad enamasti, et nad teavad paremini kui lapsed, mis lastele hea on. Mõnikord on see tunne vale ja tegelikult oleks mõistlikum lapsel lasta teha nii, nagu ta tahab, sundimata peale omapoolseid mõttetuid reegleid. Paljudel juhtudel on aga see tunne täiesti õige – see, mida laps teha tahab, on temale endale või teistele nii kahjulik, et täiskasvanu peab takistama teda seda tegemast. Osa sellistest tegevustest on ka õigusnormidega keelatud.
See, kuidas saab viia lapse, kes tahab käituda ennast või teisi kahjustavalt, selleni, et ta seda enam ei teeks, on aga omaette küsimus. Tihti on täiskasvanu esimeseks instinktiks last võimupositsioonilt sundida, ähvardada. «Kui sa nii ei tee, siis…». See ei anna aga häid tulemusi.
Eesti ühiskonnas, mitte ainult spetsialistide, vaid ka avalikkuses, on aina rohkem hakatud väärtustama positiivset vanemlust. Ehk – ei ole ainult kaks varianti, kas diktaatorlik vanemlik sund või siis minnalaskev vabakasvatus. On ka kolmas tee: hooliv, selge, piire seadev, lapsega kõike läbi arutav, lapsele piisavalt palju otsustusõigust ja vastutust andev kasvatus – lapse kasvatamine koos lapsega.
Tõeline reform ei seisne mitte mingisuguses praegu või hiljem jõustuvas seadusemuudatuses, vaid vaikses liikumises sellise maailma suunas, kus iga last koheldaks eelpool nimetatud viisil. Nii peres tema enda vanemate poolt kui ka kõigi spetsialistide ja riigiasutuste poolt. Suhtudes lapsesse hoolivalt ja austavalt ning rakendades meetodeid, mis ka tegelikult töötavad. Kõiges selles tasapisi, samm-sammult aina paremaks saades.