Just tänu Pariisi moenädalale sai alguse IvanaHelsinki koostöö Coca-Colaga, millele pakend disainiti. Nimelt istus publiku seas inimene, kes oli ettevõttest saadetud uusi ja huvitavate lahendustega disainereid otsima. Seega tähendab loomingu esitlemine disainerile tegelikkuses enese isiku näitamist.
2) Usk sellesse, mida teed
«Ei mingeid kompromisse!» rõhutas Pirjo. Alati on inimesi, kes ütlevad, et neile ei meeldi see või teine. Kuid toode, milles on natuke kõigile, ei anna kellelegi midagi, möönis ta. Tuleb disainida esemeid, mille puhul inimesed tunnevad, et see on neile loodud, millesse nad kirglikult suhtuvad ja millega sideme loovad – need ei pea meeldima kõigile, märkis Pirjo. «Põhiline, et inimesi ei jätaks külmaks.»
Eriti kehtib see tänases maailmas – kuigi Soomes ja Eestis on väike turg, nii et kaubamärgil ei pruugi olla küllalt fänne või kliente enda regioonis, võib kas või sotsiaalmeedia abil leida toetajaskondi üle maailma, rääkis turundusjuht. Kui sinu disain või stiil meeldib väikestele inimgruppidele, kes elavad erinevates maailma paikades, on sellest on tema sõnul piisavalt.
3) Koostöö ja delegeerimine
Paljudes disainifirmades tegutseb – eriti algusaegadel – vaid paar inimest, märkis Pirjo. Asjatundja hinnangul on ülioluline leida enda ümber inimesi, kellega koos töötada, ideid jagada ja keda saab usaldada.
Turundusjuhi sõnul ei piisa tänapäeval vanamoelisest ekspordist – tootmine ühes riigis, kust kaup lihtsalt mujale kohale toimetatakse. Brändil ja ettevõttel peavad olema igal pool maailmas esindajad, kel on koha peal võrgustikud – näiteks inimesed reklaamiagentuurist või toetajad. Sest, kes on huvitatud tootest, millega ei kaasne emotsiooni?