Teiste riikide kogemus ütleb, et laste mõjutamiseks sobivad tegevused või programmid, mis aitavad lapsel aru saada rikkumise tagajärgedest, võtta oma käitumise eest vastutus ning tulla toime sellega, mis teda rikkumise poole tõukab.
Oluline on arvestada, et piiride katsetamine käib suurekskasvamise juurde ning väljakutsuv käitumine möödub enamasti iseenesest – seetõttu ei nõua iga rikkumine jõulist reaktsiooni. Küll aga vajavad põhjalikumat sekkumist juhtumid, kus lapse käitumises ja kasvukeskkonnas ilmnevad riskid korduvrikkumisteks.
Seega, et last aidata, peame me esmalt vaatama, mis on lapse käitumise põhjus. Suuresti jaguneb laste väärkäitumine kaheks: laps käitub halvasti seetõttu, et tal endal on halb – olgu selleks siis probleemid kodus, koolis või sõpradega – või rikub ta seadust mõtlematusest ja uljusest. Esimesel juhul tuleb last tema muredes aidata, sest kui ei kao põhjus, ei saa edaspidi loota ka teistsugust tagajärge. Korduvalt joobes või varastamiselt tabatud laps on arvatavasti kimpus sügavamate probleemidega ning siin on vaja abi leida sotsiaal- või haridussüsteemist. 15-aastane, kes sõidab ilma jalgrattakiivrita; 16-aastane, kes lõhub pargipingi; 17-aastane, kes proovib õlut või näppab poest ripsmetuši – kui see juhtub korra või paar, võib neid tegusid pidada nooruse rumaluseks. Et sellest õppust võtta, piisab enamasti vahelejäämisest, tõsisest jutuajamisest politsei ja vanematega ning tehtud kahju heastamisest. Just viimane on parim viis lapsel oma teo tagajärgedest aru saada ning õppida kandma vastutust: puhastad soditud seina, parandad lõhutud aia, tood tagasi võetud asja või asendad uuega, vabandad kannatanu ees ning teed talle midagi meeleheaks.