«Kõige selle juures ei ole ta nõus õpetajaga rahumeelselt oma tunnetest rääkima, jookseb eest ära ja näitab keelt. Laps nõuab, et peaksin ainult temaga lauamängu mängima, ähvardab ja kamandab teisi lapsi. Vigu ei tunnista iial.
Lapsevanem ütleb, et see on minu probleem, sest kodus ta selline ei ole. Kuidas kehtestada piire?»
Vastab pereterapeut, Gordoni perekooli koolitaja Marge Vainre:
«Mul on hea meel, et soovite õpetajana lapse käitumist mõista. Mõistan, et olukorra teeb keeruliseks see, et laps ei ole valmis rahumeelseteks kõnelusteks ja käitub jätkuvalt väljakutsuvalt. Lisaks pole ka lapsevanem just koostööaldis.
Ma usun, et teie töös aitab probleemsete olukordadega toimetulekule kaasa suhtumine, et iga laps on omamoodi ja kui ta käitubki sobimatult, siis see räägib enamasti ikka mõnest raskusest tema jaoks. Võib ju olla, et ta ei oskagi sellest rääkida. Teie saate aidata tal endas toimuvat sõnastada, kasutades aktiivset kuulamist. Kui ta ise ei oska tundeid väljendada sõnaliselt, siis teie saate püüda sõnastada neid tema eest (nt sa oled pettunud, et sul ei õnnestunud esimene olla). Seejärel on oluline, et ta ise räägiks edasi ja teie ei arvusta seda, mida ta ütleb ja tunneb, ei manitse, ei anna hinnanguid – olete vaid peegliks, kes lubab tal tunda just seda, mida tunneb. Kui aga laps teeb kellelgi liiga, siis sekkuge, öeldes, millist käitumist te ei salli (kehtestav mina-sõnum), kuid ka seejärel on jälle oluline ära kuulata laps ja tema vaatenurk olukorrale, st jälle olla hinnanguvaba kuulaja. See võib vahel olla üsna keeruline, eriti kui olete ise ka juba pahaseks saanud. Sel juhul öelgegi otse, et teid uste paugutamine pahandab.