Küll need puudulikud ikka tulevad kiirelt üle sõrmede. Ise mõtlen, et... No, ei tõuse see käsi seda «kahte» kirjutama, mõnikord võib olla isegi peaks aga... Mis ma sellega saavutan?
Gümnaasiumi koduleheküljel ilutseb toredasti õppekava, kus pikalt-laialt juttu kujundavast hindamisest, mille käigus analüüsitakse õpilase teadmisi ja oskusi ja mis justkui toetaks ja innustaks lapsi õppima ja koolis käima – see motivatsioon surutakse maha juba esimeses klassis, äkki kellestki saab liiga tugev isiksus ja mis siis sellisega klassiruumis peale hakata?! Ta hakkab ju segama! Selles majas algab ja lõpeb analüüs märgiga «kaks», sest sellega tõmmatakse sealsete õpetajate sõnul lapsi justkui rööpasse tagasi... Kui ikka trimestri jooksul korra kodune töö tegemata jääb (e-kooli tõrke tõttu), või kui käsitöötunnis ei saa aru, kuidas tikkida tuleb, sest eelmine kord, kui teised õppisid keerulisi pisteid, esindas mõni laps kooli krossijooksul ega saanud tunnis osaleda, või kui asjad maha ununevad, siis on ikka tohutu «rööpast välja minek» ja asja parandamiseks on vaid üks võimalus.
Jah, mina olen probleemne vanem, sest mina julgen oma mõtted ja tähelepanekud välja öelda, julgen oma last kaitsta. Minu laps on samuti probleemne, sest ka tema julgeb tihti sõna võtta ja end kaitsta. Ja tundub, et minu laps ei austa sedasi käitudes õpetajaid.
Võimalik, et siin kehtib siiski vanasõna «Tee teisele seda, mida sa tahad, et sulle tehakse». See on kindlasti mõlemapoolne aga õpetajatena/täiskasvanutena/vanematena peaksime ehk ise eeskujuks olema, kas pole?!
Ka meie – suured – peame viisakad olema ja väikeseid inimesi austama, kui ei... Siis ühel päeval tuleb meil lihtsalt peeglisse vaadata ja eneselt küsida: «Kas ma ehk peaksin hoopis ennast pisut muutma?»