Selgub, et kaasa tahtis lastega bussi minna. Vanem, lasteaiaealine laps lipsas ees juba bussi ära. Kaasa aga ei saanudki käruga trepist üles ja jäi maha. Ja suurem laps sõitis ees ära. Elukaaslane jooksis veel käru lükates bussile järele, aga kätte seda muidugi ei saanud.
Kurat, kus ma ehmatasin! Nii väiksele lapsele ei anna ju telefoni ka kaasa. Otsustasime, et tema kiirustab järgmisse peatusse ning mina püüan tabada autobussikoondist. Viimast ma kätte ei saanudki, ning juba helistas ka elukaaslane, sest poiss oli taibanud bussist välja tulla: «Mingi vanahärra käekõrval oli. Ei olnud endast väljas, pigem nagu häiritud.»
«Mis sa siis tegid?» küsisime õhtul poisilt. «Läksin bussijuhi juurde ja seletasin,» vastas tema. «Ja mis bussijuht tegi?» – «Midagi,» vastas poiss. «Vaatas mujale. Aga siis tuli see onu appi.»
Seepeale tegin ma seda, mida ma alailma plaanin teha, kui rahulolematu olen, aga kunagi ei tee – kirjutasin tarbijakirja. Seletasin, mis juhtus ning palusin panna bussijuhtidele südamele, et kui neile läheneb hädas laps, kes ilmselgelt ei tohiks veel üksi ühistranspordis viibida, siis ei jäetaks teda tähelepanuta. Mulle vastati viisakalt, soovitati kasutada busse, kus on madal serv, ning öeldi, et bussijuhiga on vesteldud. Heitsin seepeale pilgu oma kodubussiliinile. Tuvastasin, et see sõidab tipptunni ajal kokku 12 korda. Neist neljal bussil on madal põhi. Hea seegi?
* Katakombe otsin siiani. Viidad, anyone?