Kui järgmine tegevus on kindlaks tehtud, küsi endalt, kas selle tegemine võtab vähem kui kaks minutit. Kui jah, siis tee see kohe ära (näiteks «küsi Jackilt, kas ta on 22. septembriks lennukipiletid Eesti juhatusega kohtumiseks ära ostnud»). Selle tegevuse kohe ära tegemine võtab lihtsalt vähem aega, kui selle jälgimine. Kui tegevuseks kulub rohkem kui kaks minutit ja jõuad järeldusele, et sa pole parim inimene selle tegemiseks, delegeeri see kellelegi teisele, märkides üles, mida delegeerisid. Kui sa pead nt midagi ootama (näiteks Ebay konto kinnitamise võimalust enne oma vanade kaamerate müüki panemist), siis pane see tegevus ootenimekirja, et teaksid vajadusel oodatavat infot uuesti uurida.
Kui mingi asja tehtud saamiseks kulub rohkem kui üks tegevus, tuleks see liigutada projektide nimekirja. Enamus asju lõpetavad aga ilmselt järgmiste tegevuste nimekirjas. Järgmiste tegevuste nimekirjad on hea jaotada vastavalt sellele, mis kontekstis neid sooritada tuleb (kodu, arvuti, kontor, pood, kõikjal). Kui sul on asjad, mis tuleb kindlasti ära teha kindlaks ajaks, siis need tuleks paigutada kalendrisse. Nii on sinu kalender kasulikum, kuna see ütleb, millal tuleb kindlad asjad ära teha ning teised asjad ei hajuta sinu fookust.
Vaata iga nädal oma ülesanded läbi. Soovitatav on selleks planeerida vähemalt 30 minutit näiteks reedel lõunasel ajal. Kontrolli, et igal projektil oleks vähemalt üks järgmine samm kirjas. Ole endaga aus. Kui sa ei taha või ei pea mingit tegevust tegema, liiguta see kas kunagi/võib-olla nimekirja või prügikasti. Ühtlasi vaata oma kunagi/võib-olla nimekirja ning mõtle, kas võiks alustada mõne projektiga sealt.
Viimane etapp on see, kus tuleb lihtsalt käised üles käärida ja tegutsema hakata. Päeva jooksul puutud sa kokku uue informatsiooniga. Siin tuleb jälle asjade käigus otsustada, kuhu alla milline tegevus kuulub.
David Allen on öelnud: «Sinu mõistus on mõeldud ideede genereerimiseks, mitte nende hoidmiseks!»