Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Moedisainer Xenia Joost loobus karusnaha kasutamisest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Xenia Joost.
Xenia Joost. Foto: Erakogu

Eesti oma Vivienne Westwoodiks kutsutud rahvusvahelise haardega moelooja Xenia Joost liitus karusnahavaba programmiga «Fur Free Retailer», milles osalevad disainerid, moemajad, rõivaketid ja kauplused ei tooda ega müü ehtsast karusnahast tooteid.

Seni on programmiga liitunud 13 Eesti ettevõtet, kes on ühinenud selliste tuntud tippbrändide ja kauplusekettidega nagu Armani, Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Stella McCartney, Esprit, Lindex, Etnies, O’Neill ja teised.

«Suured pöörded algavad väikestest otsustest. Muutes enda suhtumist ja käitumist, oleme teinud vähemalt ühe sammu oma uuel teekonnal. Ma ei arva, et tänu sellele me ärkame homme täiesti uues maailmas, aga usun, et oma valikutega on võimalik nihutada ühiskonna norme nii, et eilsed tabud muutuvad loomulikuks valikuks ja mitte ainult meile, vaid ka teistele, keda meie teekond on sütitanud,» ütles Xenia Joost.

Xenia Joost on Eesti moedisainer, kes on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia modisaini eriala, praktiseerides muuhulgas Londonis Vivienne Westwoodi juures. Joosti loomingut on esitletud ja müüdud rahvusvaheliselt Euroopas, Ameerikas, Venemaal ja Aasias.

Eestist on lisaks Xenia Joostile karusnahavabade disainerite programmiga ühinenud Aus Design OÜ, WÖÖ, Kalle HT, KÄT, Perit Muuga, Mari Design, TUUB, Reval Denim Guild, Les Petites disainipood, mahemoe jaekett LAV Organic Lifestyle, teadliku elustiili pood Slow ja Eesti disaini pood Tali. Fur Free Retailer programmi esindaja Eestis on MTÜ loomade eestkoste organisatsioon Loomus. 

«Xenia Joosti otsus on kompliment Loomuse tööle ja «Fur Free Retailer» algatusele,» nentis Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp. «Joosti kui tunnustatud moekunstniku liitumine karusnahavaba programmiga on nii usalduse kui ka toetuse märk. Karusnahavaba moe loojad teavad, et toote looma- ja loodussõbralikkus on kaasaegse tarbija jaoks oluline ostuargument.»

Tagasi üles