Kooliealise lapse enesetunnetus ei ole veel hea. Vanemate juhuslik žest, õpetajapoolne positiivne tähelepanek või sõbralt saadud imetlus või pilge mõjutavad last sügavalt. Kooliealine on laituse mõjul haavatav ja tunnetab end isiklikult puudutatuna.
Nii et teie laps on tundlik nii isiksuselt kui arenguliselt ja ebaõnnestumised, kaaslaste pilked/ütlemised/tülid haavavad teda väga. Lisaks on erilaadsed ka poistegrupi suhted. Kus iganes gruppi poiss kuulub (klass, trenn), toimub seal pidevalt võimuvõitlus, hierarhiline positsioneerimine ja ümberpositsioneerimine. Väike nügimine on igapäevane teema ja seda tuleks rahulikult võtta.
Palju on tõesti klassiõpetaja või treeneri teha. Nende kätes on igapäevaselt harida lapsi ühelt poolt tolerantsuse kasvatamisel - kõik lapsed on erinevad ja ka nutmine on ok; teisalt sotsiaaalsete oskuste õpetamine - nagu ka te ise nimetasite - õpetada lapsed enda eest seisma, ennastkehtestavalt käituma (samal ajal teise õigusi riivamata).
Omalt poolt võiksite oma murest/vajadusest nendega nelja silma all rääkida ja paluda neid delikaatsele koostööle.
Emana saate oma poega aidata kodus ikkagi eelkõige teda kuulates ja ise rahulikuks jäädes. Kui võtate üle lapse negatiivsed tunded, on peres juba kaks õnnetut inimest, nii te aga teda aidata ei saa. Selleks tuleb teil ennast lapse probleemist eristada, see juhtus temaga, see on tema elu. Mina saan emana aidata teda siiralt kuulates, olles 100 protsenti kohal, teda lohutamata, nõu andmata. Jah, just nii! Last aktiivselt kuulates sõnastage ümber tema poolt räägitu, või tugevad tunded, mida temas tajute. See on lapsele abistav, ta tajub, et mõistate ja toetate teda. Kui laps tunneb, et on saanud segamatult oma mure ära rääkida, saab ta ka ise paremini toimunust aru ja alles siis on koht küsida, mida me nüüd teeme, kuidas olukorda lahendada? Ehk siis probleemilahenduse koht.
Lugege tõhusatest vanemlikest oskustest perekeskus Sina ja Mina ning põhjalikumalt Thomas Gordon raamatust «Tark lapsevanem».»