«Ärge lükake lastele rääkimist edasi,» sõnas psühholoog Harold Koplewicz. «Suure tõenäosusega kuuleb või näeb laps kuskilt, mis toimub, ja kõige parem on see, kui ta kuuleb sellest oma vanematelt, kes saavad küsimustele vastata ja faktidest rääkida.» Tema hinnangul ongi kõige parem välja selgitada, mida laps on näinud-kuulnud ja vastata küsimustele, mis tal on selle teema kohta tekkinud, kirjutab Time.
Koplewiczi sõnul on väga tähtis see, et vanem algataks dialoogi ja lubaks ning julgustaks last oma tundeid väljendama, et tal tekiksid toimetulekuks vajalikud oskused, millest on tulevikus palju kasu. Sellistest sündmustest rääkides on tähtis rahulikuks jääda. Lapsed oskavad ka kõige väiksemaid detaile märgata, seega kui vanem on ärevil ja hirmul, siis võtab laps temalt eeskuju.
Järgnevalt on toodud mõned nõuanded, kuidas erinevas vanuses lastega sellistest sündmustest rääkida.
See on ainuke vanuserühm, mille puhul eksperdid soovitavad neist uudistest rääkimist natukene vältida. Koplewicz selgitas, et alla viieaastased lapsed võivad fakte segi ajada hirmuga, seega tasuks piirata uudiste vaatamist ja oma sõnu tuleks hoolikalt valida. Vasta lapse küsimustele, aga ole ettevaatlik. «Pea meeles, et sa ei pea rääkima lapsele rohkem, kui ta küsis,» sõnas psühholoog.
Lase lapsel ise diskussiooni algatada. «Kui laps on teadlik sellest, mis juhtus, peaks lapsevanem keskenduma lapse heaolule,» ütles psühholoog Paul Coleman. «Üksikasjad selle kohta, kes, mida, millal ja miks tegi peaksid suunama vestluse lapse sügavamate – ja võib-olla ütlemata jäänud – muredeni.»