Ema on suurima rolli kandja lapse kasvatamisel algusest peale, laps on tema oma ja isal pole siin palju sõnaõigust. Ema annab rinda ja siit algab õppimine, isa roll on alati selles eas juba paratamatult teisejärguline. Siin pannakse vundament tulevasele mehele. Esimene sõna on enamasti «emme». Ja see on loomulik, kuid samas ka isas kahetisi tundeid tekitav – ka tema tahab tunnustatud olla. Edasi muutub tulevase mehe kasvatamine juba võitluseks kahe erineva maailmavaate vahel ja kumb domineerib, see ka kujundab mehe.
«Ära roni selle puu otsa, sa kukud alla!» / «Vaata, kust sa korralikult haarata saad.»
«Tule, ma aitan su sealt alla.» / «Proovi nüüd mõelda, kuhu sa peaksid jala panema.»
«Ma teen selle ülesande ise ära.» / «Mõtleme nüüd, mis selle küsimuse mõte on.»
«Kui sa enam ei taha, siis jäta pooleli.» / «Kui alustasid midagi, siis vii ka lõpule.»
«Ma räägin sellest õpetajaga.» / «Ole mees ja seisa enda eest.»
«Tule ma puhun peale.» / «See on kõigest kriimustus, pole hullu midagi.»
«Ma teen su toa korda.» / «Noormees, vii oma sokid siit ikka ise pesukorvi.»
Nii palju vastuolulisi juhiseid ja tihti ka tuliseid vaidlusi vanemate vahel – kumma lähenemine on õige. Ütlus, et targem annab järele, ei kehti siin paraku, sest kummagi puhas stiil on hävitav tulevase mehe ja sealt edasi tema poegade tulevikule. Lödipüksid või machomehed – kumbki pole see, keda me tegelikult mehe rollis näha tahame. Kuid siin löövadki välja nii ema kui isa sajanditevanune geenimälu ja oma kogemused lapsepõlvest. Viga on tihti juba sissekodeeritud.