Pigem vastupidi – karta oli, et see juht ilma sekkumiseta ei peatu, kuna normaalseks liiklemiseks olid tal kõik võimalused juba ammu olemas ja oli tema valik neid mitte kasutada. Pealegi on veel midagi, mille peale tavaline arvamusliider politsei tegevust kritiseerides tulla ei pruugigi. Kas te, kallid «politseiriik!»-kisajad, ise ka aru saate, kui suur osa oli selles, et see «trikimootorrattur» kedagi ära ei tapnud, pimedal juhusel?
Nimelt – kui paljud teist on juhtinud kiirusega 200 km/h sõitvat sõidukit? Sellises vähemalt kõrval või taga istunud? Hea küll, mootorratturid tõenäoliselt on, aga ülejäänud? Võib vist üsna julgelt pakkuda, et mitte eriti paljud.
Kas teil on sellisel juhul hägust aimupoegagi, mida selline kiirus tähendab? Eriti (pimedas) linnas? Millised jõud millistes suundades mõjuma hakkavad? Kui kiiresti ümbrus mööda tuiskab ja kui kitsaks tunneliks juhi vaateväli muutub? Ja viimaks – kui vähe on vaja, et see juht muutuks oma sõiduvahendis reisijaks?
Üldharivas mõttes on vastus viimasele küsimusele «väga vähe». Ma ei ole küll ise mootorrattur, aga isegi mina tean, et juba täiesti normaalsel kiirusel võib mootorratta esirattaga halvasti vihmaniiskesse raudtee- või trammirööpasse sõitmine lõppeda arvestatavate ebamugavustega.
Kiirusel 200 km/h on see ratas näiteks ristuvalt teelt ilmunud kaasliikleja ümber, vahel ja peal kägaras enne, kui tsiklimees ise arugi saab, et midagi juhtus. Hea on, kui kaasliiklejat see vihatud autokere veidigi kaitseb, kuigi sellistel kiirustel ma eriti panuseid ei paneks, nii et tegelikult selliste valikute vahel valides tegi politsei väga õige otsuse.