Võiks ju arvata, et kõik see, mida me rämpstoidust teame – kõrge kalorsus, palju ebatervislikke koostisosi, süütunne – on piisav, et meid rämpstoidust eemal hoida. Ometi ei suuda paljud meist burksile ei öelda. Ära ole enda vastu liiga karm, kuna on palju salajasi võtteid, mida kiirtoiduketid kasutavad, et meid õnge otsas hoida.
Kuus viisi, kuidas kiirtoiduketid sulle rämpsuisu peale ajavad
LiveStrong selgitab asja.
1. Eineid osta on soodsam kui üksikuid roogasid. Üks uuring leidis, et inimesed söövad märksa enam, kui nende ees on eine, kus on mitu erinevat rooga. Teiste sõnadega: sa tarbid rohkem kaloreid, kui sööd burgeriga koos friikartuleid, mitte lihtsalt suurema portsu friikartuleid ostes.
2. Nad kasutavad isu mõjutavat sõnavara. Usu või mitte, aga teatud sõnad panevad meie süljenäärmed tööle. Üks uuring näitas, et 28 protsenti tarbijatest ostavad suurema tõenäosusega veiseliha, kui sellel on märge premium.
3. Reklaamid haaravad kõikjal su pilku. Üks 2013. aasta uuring tuvastas seose reklaamide ja ülekaalulisuse vahel. Selgus, et tüütud burksireklaamid teatud kohtades tõstavad meie isu nende järele.
4. Kiirtoidukoha eesmärk on mugavus. Kui ameeriklased otsustavad, mida õhtusöögiks süüa, siis sageli saab kaalukeeleks mugavus. On ka leitud, et kiirtoit on kõige populaarsem keskklassi inimeste seas, mis tähendab, et vastupidiselt levinud arvamusele, ei pöörduta kiirtoidu poole rahahäda tõttu. Kiirus ja mugavus saab määravaks – ka Fitlapi inimesed viisid läbi katse, millest selgus, et populaarsest kiirtoidukohast saab söögi kätte vaid 23 sekundiga.
5. Kiirtoidule mõtlemine paneb sind kiirustama. On põhjus, miks McDonald’sis käimine jätab alati sinusse tunde, nagu sa oleksid kiirustanud. Üks uuring näitas, et pelk kiirtoidule mõtlemine täidab inimesed kiirustamistundega, mis tähendab, et nad naudivad vähem toidu maitset ja säästavad väiksema tõenäosusega ülejäägid järgmiseks päevaks. Kiirustamise tulemusel sööme me aga rohkem, mis aitab kaasa ülekaalule.
6. Kiirtoiduketid sihivad lapsi. Erinevad uuringud on leidnud seosed selle vahel, kui palju näevad lapsed kiirtoidureklaame ning milline on nende risk ülekaaluks täiskasvanuna. Ka meelitavad kiirtoiduketid lapsi mänguasjade ja meenetega, nii aga põimitakse laste eludesse juba varakult harjumus süüa rämpstoitu.