Kuidas hoida nutineedust suhet rikkumast?

Dagmar Lamp
, Postimehe naisteportaali juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pexels / CC0 Licence

Inimesed on oma nutitelefonidest vaat et sõltuvuses, üks hiljutine uuring suisa näitas, et vähemalt brittidel tuleb ärevushäire, kui nad ootamatult telefonita jäävad. Erinevad asjatundjad on avaldanud muret, et nutineedus on suhteid rikkumas. Kuidas hoida suhet moodsas maailmas tervena?

Female First annab head nõu, milliste lihtsate sammude abil saad tagada, et su partner ei pea sinu tähelepanu pärast telefoniga võistlema.

1. Säti endale saavutatavad eesmärgid, et vähendada nutitelefoni kasutamist. Ei ole võimalik kohe minna sajalt nullile ehk et pole mõtet võtta eesmärgiks täiesti nutitelefonist loobuda. Selle asemel sea endale väikeseid eesmärke: näiteks ära võta enam nutifoni kaasa vannituppa või jõusaali.

2. Lülitage telefonid koos välja. On kurb näha kohtinguõhtut, mille mõlemad osalised on ninapidi telefonis. Leppige omavahel kokku, et lülitate õhtusöögi alguses mõlemad telefonid välja.

3. Pühendu inimesele sinu ees. Kui te ei saa õhtut mööda saata ilma telefonisõnumeid kontrollimata, leppige kokku, et teete seda näiteks vaid kord tunnis. Pange ka telefonid ära laualt või taskust, et vibreerimine ei saaks õhtut häirida. Te olete ju kohtingul, et luua omavahel sidet!

4. Õpi tundma päästikuid. Mis on see, mis paneb sind telefoni järele haarama? Ehk tahad sa end kursis hoida teatud vestlusega või tunned survet teada, mis toimub sotsiaalmeedias? Ehk ootad sa väga olulist sõnumit või kõnet? Kui sa oled kohtingul, naudi hetke, ära mõtle sellele, mis toimub virtuaalmaailmas.

5. Võta kontroll tagasi. Tänapäeva inimesed kannatavad nähtuse all fear of missing out – FOMO ehk hirm millestki ilma jääda. Rakendused ja äpid võtavad kontrolli meie elu üle enda kätesse. Mõista, et on võimatu pidevalt kõigega kursis olla ning et päriselutegevused pakuvad sulle võrdväärselt heaolutunnet ning lõppeks põhjustavad vähem stressi. Selle mõistmine võib olla väga vabastav.

Tagasi üles