Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Parimad viisid inimeste motiveerimiseks (ilma rahata)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Heleriin Adelbert
Copy
Foto: SCANPIX

Varem arvati, et töötajaid motiveerib kõige paremini raha. Eesmärkide saavutamisel jagati boonuseid ning silmapaistvate tulemustega töötajail tõsteti palka.

Kui aga maailma majandus mõne aasta eest raskustesse sattus, olid paljud ettevõtted sunnitud lisatasusid vähendama või need lausa kaotama, et majanduslikku elujõulisust säilitada, kirjutas ForbesWoman.

Kuidas saavad juhid varasema preemiasüsteemita alluvaid innustada? Ning mida saavad töötajad enda motiveerimiseks ise ära teha?

McKinsey uuring näitas, et töötajate motivatsioon langeb kogu maailmas. Seetõttu on tähtsam kui kunagi varem, et juhid suudaksid enda parimaid töötajaid hoida ja innustada. Samuti tähendab see, et töötajad peavad leidma võimalusi iseenda motiveerimiseks ja võitlusvaimu tõstmiseks.

Huvitav oli McKinsey uuringu tulemus, mis näitas, et kolm tasuta stiimulit pole vähem või on isegi rohkem motiveerivad kui kolm kõige kõrgemalt hinnatud rahalist boonust:

  • Tunnustus otseselt ülemuselt.
  • Tähelepanu juhtivkohalt (näiteks neljasilmavestlused).
  • Võimalus projekte või vägesid juhatada.

Mida tähendab see juhtidele?

  • Suhtle regulaarselt alluvatega ja tõsta esile tähelepanuväärseid saavutusi.
  • Leia võimalusi parimatele näidata, et nad on ettevõttele olulised – näiteks neljasilmakohtumised vanemjuhtidega või arenguvestluste programmid.
  • Võimalda silmapaistvatel töötajatel järjepidevalt õppida, areneda ja oskusi lihvida näiteks projektide juhtimisel.

Mida tähendab see töötajatele?

  • Kui sulle enda töökoht meeldib ja sa ei soovi lahkuda, siis leia loomingulisi võimalusi püsida rõõmus ja motiveeritud.
  • Paku end vabatahtlikult uut projekti juhtima või nooremat töötajat juhendama.
  • Tööta enda ülemusega selle nimel, et leida kuluefektiivseid võimalusi enda oskuste edasiseks arendamiseks, et saaksid firmale veelgi kasulikum olla.

Kuigi majandus näitab kosumismärke ja loodetavasti hakkavad ettevõtted lähitulevikus rahalisi preemiasüsteeme taastama, siis jääb juhtidele ja töötajatele oluliseks ülesandeks leida inspireerimiseks ja motiveerimiseks mittemateriaalseid ja loomingulisi viise.

Nagu ütles McKinsey artikkel, talendistrateegia, mis hõlmab õigete mittemateriaalsete motivaatorite sagedast kasutamist, tuleb enamikele ettevõtetele kasuks nii halbadel kui headel aegadel. Tegutsedes nüüd, suudavad nad langusest väljuda tugevamalt kui nad sinna sisenesid.
 

Tagasi üles