/nginx/o/2011/03/23/543612t1hfbaf.jpg)
Varem arvati, et töötajaid motiveerib kõige paremini raha. Eesmärkide saavutamisel jagati boonuseid ning silmapaistvate tulemustega töötajail tõsteti palka.
Varem arvati, et töötajaid motiveerib kõige paremini raha. Eesmärkide saavutamisel jagati boonuseid ning silmapaistvate tulemustega töötajail tõsteti palka.
Kui aga maailma majandus mõne aasta eest raskustesse sattus, olid paljud ettevõtted sunnitud lisatasusid vähendama või need lausa kaotama, et majanduslikku elujõulisust säilitada, kirjutas ForbesWoman.
Kuidas saavad juhid varasema preemiasüsteemita alluvaid innustada? Ning mida saavad töötajad enda motiveerimiseks ise ära teha?
McKinsey uuring näitas, et töötajate motivatsioon langeb kogu maailmas. Seetõttu on tähtsam kui kunagi varem, et juhid suudaksid enda parimaid töötajaid hoida ja innustada. Samuti tähendab see, et töötajad peavad leidma võimalusi iseenda motiveerimiseks ja võitlusvaimu tõstmiseks.
Huvitav oli McKinsey uuringu tulemus, mis näitas, et kolm tasuta stiimulit pole vähem või on isegi rohkem motiveerivad kui kolm kõige kõrgemalt hinnatud rahalist boonust:
Mida tähendab see juhtidele?
Mida tähendab see töötajatele?
Kuigi majandus näitab kosumismärke ja loodetavasti hakkavad ettevõtted lähitulevikus rahalisi preemiasüsteeme taastama, siis jääb juhtidele ja töötajatele oluliseks ülesandeks leida inspireerimiseks ja motiveerimiseks mittemateriaalseid ja loomingulisi viise.
Nagu ütles McKinsey artikkel, talendistrateegia, mis hõlmab õigete mittemateriaalsete motivaatorite sagedast kasutamist, tuleb enamikele ettevõtetele kasuks nii halbadel kui headel aegadel. Tegutsedes nüüd, suudavad nad langusest väljuda tugevamalt kui nad sinna sisenesid.