Muidugi ei käi antud näide ju kõikide firmade kohta, kuid iga pühendunud töötaja võtab ise initsiatiivi üles, kui soovib tööalaselt muudatusi teha. Enam ei ole tarvis oodata, millal (ja kas üldse kunagi) juht vajaliku pakkumise teeb – tuleb ohjad haarata ja ise endale sobilikumad ja arendavamad tööülesanded luua.
3) ÜKS PÜHENDUNUD TÖÖTAJA ON EESMÄRGIKINDEL
Kuna tänapäeva töömaastikul on juhtide graafik enamasti puupüsti täis, on tublidel töötajatel vaja ise töö juures sõrmega järge ajada. Enam ei aita pelgalt «asjade ära tegemine» karjääriredelil kuhugi tõusta. Tänapäevases arengule-suunatud ühiskonnas on vaja ise eesmärgid paika panna ja igapäevaselt nende suunas sammuda. Ilma eesmärkideta sa küll teed oma igapäevase töö ära, kuid vähene arengumoment muudab sind ajas aina passiivsemaks.
4) ÜKS PÜHENDUNUD TÖÖTAJA ON USALDUSVÄÄRNE
Väga tihti muutuvad juhid mikrojuhtideks just põhjusel, et nende ja töötajate vaheline usaldus puudub. Nad peavad iga väiksematki sammu kontrollima, et olla kindel, et kõik ikka plaanitult kulgeb. Seetõttu vastutabki üks pühendunud töötaja ise oma tööülesannete ning ka üles kerkinud probleemide lahendamise eest. Juht teab, et ta saab temale loota ja seetõttu viib oma tähelepanu just tähtsamate olukordade lahendamisele.
5) ÜKS PÜHENDUNUD TÖÖTAJA ON OMA JUHI SUHTES TOETAV
Jättes kõrvale ekstreemsed juhtumid, kus juht on tõesti manipuleeriv, õel ja diktaatorlik, on iga pühendunud töötaja kohuseks oma juhti ka rasketel aegadel toetada. Öeldakse ju, et iga hea juhi taga on hunnik häid töötajaid ning needsamad head töötajad on võtnud vastutuse tegutseda juhiga ühistel eesmärkidel ning võtta vastu ka ebaõnnestumised alati koos. Selle asemel, et süüdistustele või hinnangutele oma aega raisata, tegeleb üks tõeliselt pühendunud töötaja juba ammu olukorra lahendamisega.
Siinjuures koputangi südamele kõigile, kes oma juhti küll karmide sõnavõttudega hindavad, kuid ise pühendunud töötaja rolli ka kuidagi võtta ei taha.