Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Karolin Kuusik: mulle ei meeldi saavutamise jutt, selline «American dream»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Heleriin Adelbert
Copy
Karolin Kuusik
Karolin Kuusik Foto: Meelis Tomson / Õhtuleht

Moedisainer ja stilist Karolin Kuusik (29) rääkis ajakirja Pulss Tallinn veebruari-märtsinumbris enda elust ja tulevikuplaanidest. Kuigi naise sooviks on end moealal lõplikult tõestada, pole talle kõige olulisem suur edu või raha.

Kuigi Karolini töö paistab kaugele ja sadade tuhandete silmapaaride ette, siis teda ennast nägupidi ei pruugitagi teada. Seega igaks juhuks tutvustas naine end järgmiselt: «Olen kahepaikne, disainer ja stilist ühes nahas.»

Stilistitööd teeb diplomeeritud moedisainer enamjaolt kõige vaadatumatele särasaadetele: «Eesti otsib superstaari», «Laulud tähtedega», «Eesti talent» jne. Ta valib riideid saatejuhtidele ja osalejatele ja viimistleb nende välimust detailidega.

«Jälgin, et poleks tobedaid asju, mis vaataja tähelepanu eemale juhivad. Kui kohtunik räägib, aga kraenurk on tagurpidi, siis ei pööra keegi tähelepanu tema jutule, vaid kraele,» rääkis Karolin enda lisaülesandest.

See on stilistiameti argisem pool. Huvitavamaks läheb siis, kui tuleb teha nõudlikumat sorti tööd: välja mõelda stilistika bändidele, lauljatele, muusikutele – või leida idee fotosessiooniks ajakirjas.

«See ei tähenda ainult riiete valimist, vaid on midagi märksa rohkemat. Ideede tulv haarab su lõpuks nii endasse, et ei saa öösel õieti magadagi,» avaldas naine enda töö tagamaid.

Kohati võib Karolini sõnul tõmmata stilistitöös paralleele arsti elukutsega: «Mõni klient võtab riided seljast ja nõuab konkreetselt: tee mind ilusaks! Aga mulle tegelikult meeldibki otsekohesus ja asjalikkus.»

Kõige loomingulisem pool Karolini tööelus tähendab moekunsti, eeskätt tema ja Liisi Eesmaa ühist brändi Tallinn Dolls. Kuigi disainermoodi pakkuval brändil läheb aega ja olusid arvestades hästi, ei tähenda see, et muretu elujärg oleks disaineriduol käes.

«Moeäri on selline, et seal pole kiiret finantsedu loota, kui sa just ühtelugu pikki musti pükse ei tooda. Meie eesmärk on praegu hakkama saada ja tulevikku silmas pidada,» ütles moekunstnik.

Mis on see, mille nimel Karolin oma sajas ametis rabab, ja kuhu tahab lõpuks jõuda? «Ma ei tee asju raha pärast, siis tegutseks ma teises sfääris. Mulle ei meeldi saavutamise jutt, selline American dream. Tööalaselt plaanin rohkem pühendada aega disaini valdkonnale, oma moekäekirjale ja enda lõplikule tõestamisele sellel alal.»
 

Tagasi üles