Suures toidupoes Haapsalus. Shoppinglist’ist on kõik asjad paaripäevaseks metsamajakesepuhkuseks olemas ja nüüd veel viimane asi. Uus National Geographic, kus kirjutatakse alkoholi ajaloost. Millegipärast on mul silme ees see ajakiri olnud pikemat aega. Arvatavasti sellepärast, et kaanel suur õllekannu pilt on.
Jesper Parve: suuseks, võileivad ja vaikus (3)
Nii, ajakirjakirjariiul. Tiiu, Anne & Stiil, Buduaar, Saladused, Mood ja nii edasi. Kurat, kus on National Geographic??? Ah siin, all riiulil koos Miki Hiirega. Mis toimub?
Loen üle. Ülemistes riiulites on 18 erinevat eestikeelset ajakirja, mis kõik on mõeldud naistele. Kes see loeb neid nii palju? Ma saan aru, et kord kuus, kui on raske aeg, on naistel mõnus osta suur tops jäätist, üks hea ajakiri ja teki all kogu muud maailma vihata. Aga 18 eri ajakirja??? Esmapilgul tundub ka veel kaanel asuvate pealkirjade järgi, et vähemalt pooltel kordadel lõpetavad naised lollimana ja kurvemana, kui nad olid enne ajakirja lugemist.
Lastes silmadega üle kaanel asuvate pealkirjade, tundub, et kõige enam arutatakse naisteajakirjades ikka selle üle, mis toimub meestega ja kuidas nendega toime tulla. Mis teha, kui mees on väsinud, kuidas teda masseerida ja mida süüa teha, et mees sinusse armuks. Ja nii edasi. Aga mis on valesti, on see, et nõu annavad naistele naised. Kuidas naised teavad, mis meeste jaoks hea on?
Miks ei küsita meeste käest? Ma saaks aru, kui sinna kirjutaksid neid soovitusi mehed. Kas te, naised, olete kunagi küsinud mehe käest, et ta ütleks sulle 50 eri viisi, kuidas teda õnnelikuks teha. Mees teeks lolli näo ja vastaks: «Kallis, miks neid nii palju vaja on? Mulle piisab kolmest. Tee mulle suuseksi, siis üks hea võileib ja pärast seda ole lihtsalt natuke aega tasa.» Kõik. Korras. Mees on õnnelik.
Nii, naised, hoidsin teil veebruarikuus nüüd kümme eurot ajakirjade pealt kokku. Ostke selle eest head värsket leiba ja õiget talu suitsuliha ning üllatage meest täna õhtul enne välja pakutud kolme asjaga. Vean kihla, et õllepoes on enne sulgemist järjekorrad poole väiksemad.
Siis moeajakirjad. Naine ostab uue ajakirja, loeb, vaatab pilte ja tunneb, et ta ei olegi ilus. Ja kuna ta ei ole selline nagu ajakirjas, siis arvab ta, et kindlasti ei meeldi ta ka meestele. Kõik on ajakirjas ju nii peenikesed, haprad ja täiuslikus vormis. Või on nad selliseks vähemalt töödeldud. Aga naised, pidage ühte asja meeles. Selle iluideaali on sinna ajakirja loonud geimees. Sest enamus moetööstuse kuningatest on siiski geid. Võin kohe öelda, et enamusel heteromeestest on siiski natuke teine maitse. Ja juhtubki see, et naised tunnevad neid ajakirju vaadates ennast halvasti ja hakkavad pingutama mingi iluideaali poole, mis tegelikult suuremale osale meestest üldse ei meeldigi. Naine on kurb ja mees ei saa aru, mis toimub. Ainuke, kes on õnnelik, on moetööstus, sest saab oma käekotte ja seelikuid edasi müüa.
Nii et, naised, küsige meie käest, mis meile PÄRISELT meeldib. Muidu toimetate kuskil omas maailmas, ostate hunnikute viisi raamatuid Marsilt pärit meeste kohta, õpite tantramassaaži, aga ikka elate oma mehega nagu võõraga. Õhtuti mõtisklete, mis kurat selle hullu peas toimub, kes mu kõrval istub. Ja lähete küsite oma sõbranna käest. Aga küsige mehe käest! Enamustel kordadel olge muidugi valmis ka kuulma tõde, mis teid tõenäoliselt närvi ajab, sest meile meestele peamiselt ei meeldi samad asjad, mis su sõbrannadele. Nii kahjuks juba loodus on. Aga hoiate vähemalt raha kokku, olete ise õnnelikumad ja ka see hull teie kõrval on õnnelikum.