Novembris 2016 viis Rootsi bränd Halens läbi uuringule, millest selgus, et enamik Eesti elanikke sooritab oste regulaarselt veebipoodidest. Miks see nii on ja mis on tooted, mida eestlased kunagi internetist ei osta?
Milliseid tooteid ei osta eestlased kunagi internetist?
Peaaegu pool vastajatest (46 protsenti) märkis, et sooritavad oste veebipoodidest mitu korda aastas, samas kui veel peaaegu kolmandik (30 protsenti) vähemalt kord kuus või isegi sagedamini. Peamine põhjus, miks Eesti elanikud eelistavad veebipoode, seisneb viimaste ööpäevaringses kättesaadavuses.
«Online-keskkonnas ostude sooritamise trend on täielikult seletatav,» räägib Svetlana Elson, Consortio Fashion Group Balticu tegevjuht. «48 protsenti vastajatest eelistab veebipoode, sest sealt saab soetada samu tooteid, mis kaubanduskeskusest, aga madalama hinnaga, ning 59 protsenti seetõttu, et online-ostmine on kättesaadav 24/7. Selgus, et see on üks peamisi põhjusi, miks Eesti elanikud teevad oste veebikeskkonnas nii hea meelega, aga on ka muid põhjusi: näiteks 43,5 protsenti Eesti elanikest hindab kõrgelt tõsiasja, et nad ei pea kulutama aega poodi sõidu peale, mis on aktuaalne nii hõivatud linlaste kui ka väikeste linnade ja külade elanike jaoks, kel vahetevahel tuleb kulutada pool päeva või isegi rohkem poodi sõidu peale.»
Peaaegu 2/5 vastajatest (38 protsenti) eelistab veebikeskkonda ostude sooritamiseks mugava kohaletoimetamise tõttu. See trend on seletatav sellega, et veerand vastajatest ostab regulaarselt veebipoodidest kodumasinaid ja elektritehnikat. «Veebipoed saadavad peaaegu alati tooted kohale otse ostja ukse ette. See on väga mugav, kui te saite pesumasina või külmiku õnnelikuks omanikuks. Muidugi toovad ka tavapoed kaupu koju, aga veebikeskkonnas saab reeglina säästa nii kauba hinna kui ka kohaletoimetamise hinna pealt,» selgitab Elson.
Veelgi populaarsem on Eesti elanike seas riiete soetamine veebipoodidest: sellist ostmist praktiseerib 61 protsenti vastajatest. 25 protsenti Eesti elanikest soetab veebipoodidest regulaarselt jalatseid, 17 protsenti aksessuaare. Aga on rida tooteid, mida online-ostlejad ei soeta iialgi internetist: 60 protsenti vastajatest ei osta iialgi internetist toitu, 29 protsenti koduvahendeid ning 20 protsenti kodutekstiili.
Küsitluse viis Halensi tellimusel läbi agentuur A.W.Olsen&Partners novembris 2016. Küsitlusest võtsid osa 273 vastajat.