Sotsiaalmeediat sirvides tundub, et iga teine pilt on kellegi selfi. Enda pildistamine on nii üldlevinud, et enam ei peeta seda ainult eneseimetluse väljenduseks ja motivatsioon digitaalse autoportree taga on sellest palju keerulisem.
Uuring paljastas kolme tüüpi selfitajad - milline oled sina? (1)
Brigham Youngi ülikooli teadlased otsustasid seda fenomeni lähemalt uurida, et teada saada, mis eesmärgil siis inimesed endast pilti teevad ja seda maailmaga jagavad. Kas selfit teevad egoistid? Või on pildi taga mõni suurem sõnum? On see võimalus teistega suhelda? Asjas selguse saamiseks viidi läbi küsitlus, mille vastused uurijad läbi analüüsisid ja jagasid kolme kategooriasse.
Suhtlejad
Suhtlejad jagavad oma selfisid selleks, et oma sotsiaalmeediakanali jälgijatega ühenduses püsida ja arutelu algatada. Näiteks kutsusid paljud kuulsused hiljuti inimesi üles valima ja näitasid oma selfidega teistele selleks eeskuju.
Autobiograafid
Selle kategooria alla mahuvad need, kes dokumenteerivad selfide abil oma elu ja tegemisi. Autoportreede abil talletavad nad endale olulisi hetki. Erinevalt eelmisest ei ole neil otseselt tahtmist saada palju tagasisidet, kuid on tahtmine oma mälestusi teistega jagada.
Eneseupitajad
Kuigi enamasti arvatakse, et selfisid tehakse ohjeldamatu ego tõttu, on viimase grupi esindajaid tegelikult kõige vähem. Eneseimetlejad teevad endast pilte igas olukorras ja näitavad hea meelega kõike oma elus. Seda tehes loodavad nad jätta endast võimalikult head muljet.