Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Tampoonimüük languses – naised eelistavad tsükleid «peatada»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Artikli foto
Foto: Olga Eremina / PantherMedia / Scanpix

Telegraph kirjutab huvitavast trendist – nimelt on tampoonimüük langenud viimase nelja aasta jooksul neljandiku võrra, kuna aina enam naisi kasutab kontratseptiive, mis kõrvaltoimena ka tsükli peatavad.

Andmeid kogus Kantar Worldpanel ning uuriti kõiki Suurbritannia suurimaid jaekette. Selgus, et kui 2012. aastal kulutasid naised aastas tampoonidele umbes 64 miljonit eurot (56 miljonit naela), siis 2016. aastal oli see summa ligi 49 miljonit eurot (43 miljonit naela). Kauplused on seetõttu märgatavalt vähendanud riiulipinda, mis varem oli mõeldud tampoonidele.

Hoolimata tampoonimüügi järsust langusest kasutab umbes sama palju naisi jätkuvalt sidemeid ja pesukaitsmeid. Asjatundjad selgitavad, et trendi taga on naiste eelistus valida kontratseptiivid, mille kõrvalmõjul on nende menstruatsioon kergem ning verevaesem, paljudel juhtudel tähendab see, et naised ei vaja enam nii palju hügieenitarbeid kui varem.

Inglismaal on alates 2012. aastast hakanud ligikaudu 400 000 naist tarvitama progesteroonipõhiseid antibeebipille, millega on tsüklid kergemad ja lühemad. Samuti on tõusnud naiste hulk, kes valivad pikaajalise toimega vahendid, näiteks implantaadid. Ühe faktorina mängib kindlasti rolli ka Suurbritannia vananev ühiskond – viljakas eas naisi ongi lihtsalt aina vähem.

Tagasi üles