Peamine viga, mida kinkijad teevad, on see, et keskendutakse liialt sellele hetkele, mil kingisaaja paki lahti teeb. Nad tahavad näha lähedase näol rõõmu ja üllatust ning veenduda, et saaja mõistab, kui laheda ja harukordse kingitusega on tegu.
Kingitegija seitse surmapattu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Probleem peitub selles, et kingituse saajad hoolivad aga muudest faktoritest. Nad hoolivad rohkemast, kui vaid kingi avamuse kogemusest ja kingituse hinnalisusest. Kingituse saaja tahab, et ta saaks kinki kaua nautida, teab Psychology Today.
Siin on seitse juhist, kuidas valida ideaalne jõulukingitus ning peamised vead, mille õnge kingituste tegijad lähevad.
- Kingitegijad tahavad sageli kinkida materiaalseid väärtusi: vidinaid ja kalleid asju. Nende jaoks on lõbus vaadata, kuidas kinki avatakse. Kingi saajad aga eelistavad kogemust – näiteks kinkekaarti.
- Kingitegijad tahaksid, et nende kinki saaks kohe nautida. Näiteks kingivad nad pigem avatud õitega kimpe, samas kui lillede saaja eelistaks, et buketis oleks rohkem pungi, mis aja jooksul avanevad – nii saab ta seda kauem nautida.
- Kingisaaja eeldab, et mida rohkem ta on kingi valimisega vaeva näinud, seda rohkem teine seda hindab. Kingisaaja aga ei suuda alati aru saada, kui palju vaeva on sellega nähtud.
- Kinkijad tahavad originaalsusega hiilata, isegi, kui kingituse saaja on eelnevalt teada andnud, mida eelistaks. Nad arvavad, et nii on nende kink üllatavam ja näib seega olulisem. Kingisaaja on aga nimekirja koostanud põhjusega ning eelistaks just neid asju kingiks ka saada.
- Arvatakse, et kallid kingid näitavad hoolimist. Kingisaaja aga ei hinda väärtuslikkust hinnasildi järgi.
- Kingitegija tahab valida kinki, mis näitaks, kui hästi ta sõpra tunneb, ostes näiteks kinkekaardi tema lemmikpoodi. Samas aga kingisaaja eelistaks paindlikumat kingitust, näiteks kinkekaarti, mis kehtib terves ostukeskuses.
- Kingitegijad tahab kvaliteetse kingitusega muljet avaldada, isegi, kui kingitust pole lihtne kasutada. Saaja aga eelistaks just lihtsamaid ja loogilisemaid kingitusi, isegi, kui need on madalama kvaliteediga.