Leppisime Janiga kokku, et kohtume täpselt nädala pärast ühes õdusas Tallinna kohvikus ja räägime Öölooma tegemistest põhjalikumalt. Eriti hea meel oli, kui kohtumisele ei ilmunud Jan üksinda, vaid oli endaga kaasa kutsunud veel ühe Öölooma meeskonnaliikme – Johan Kallase.

Öölooma kaelkirjaku mask / Ööloom
Kuidas sündis Ööloom ja kes seal taga on?
Ööloom sündis meie liikme Karmeni poolt, kes õmbles esimesed maskid oma sõbrannadele jõulukingiks. Kuna need kõigile meeldisid ja tundusid piisavalt jaburad, tekkis mõte, kas mitte ei võiks sellisele tootele turgu olla? Lähtusime Eric Riesi „Lean Startup“ ideest ja proovisime kasvada läbi väga läbimõeldud mikro sammude ja ilma suuri riske võtmata. Õnneks oli kogu disainikompetents alates kodulehest kuni pakendite loomiseni meil endal olemas ja kaotada oli vaid meeskonnaliikmete aega. Tegime valmis 10 maski ja vaatasime, kas keegi on need nõus ka ära ostma. Kümnele maskile ostjate leidmine oli väga lühikese aja küsimus ning saadud tulusid kasutasime piltlikult, et toota juba järgmised 100 maski ja proovida need maha müüa. Nii olemegi järk-järgult kasvanud. Tasa ja targu!
Meie meeskond koosneb neljast sõbrast, kelleks on Karmen Heinmaa, Jan Plaan, Johan Kallas ja Mihkel Virkus. Kõik liikmed töötavad ka igapäevaselt brändingu, turunduse ja startupindustega tegelevates ettevõtetes.
Kuidas Ööloom oma nime sai?
Soovisime midagi sellist, mis oleks natuke salapärane ja põnev ning sobilik ka välismaal kasutamiseks, sest algusest peale oleme sihtinud välisturge. Ööloom on visuaalselt ilusa kirjapildiga ning “Ö” täht on ju välismaalasele mõnusalt suupärane hääldada ja tuttav ka.
Samuti kirjeldas öölooma nimi meie toodet ideaalselt!
Kui lihtne või keeruline on olnud senine Öölooma teekond?
Teekond on olnud päris hoogne. Õppimist on palju olnud. Eriti viimane aasta, kui oleme EAS’i toetuse abiga eksporditegevusi katsetanud. Siia võiks ilmselt hea tunni jagu erinevatest õppetundidest rääkida. Ilmselt on meile samad asjad keerulised olnud, mis enamustele ettevõtetele, kes proovivad enda tooteid või teenuseid eksportida – õigete partnerite leidmine ning nendega ühenduse saamine, tohutust infomürast läbi murdmine jne.
Kes on Öölooma sihtgrupp? Inimesed, kes hindavad head ööund, head disaini, head nalja ning ei võta elu liiga tõsiselt.
Öölooma bränding on väga tugev ja edulugu imetlusväärne, kas teil on olnud ka mõni komistuskivi? Kui, siis milline?
Brändingu osas ilmselt on meie tiim kõige paremini varustatud ja selles valdkonnas on komistuskive kõige vähem olnud. On ju meie tiimi kõik neli liiget pikaajalise staažiga ja paljude auhindadega tunnustatud just brändingu ja reklaami valdkonnas. See on selgelt meie kõige tugevam külg. Komistuskive ja õppimisi on olnud pigem meie jaoks mitte nii tuttavates valdkondades. Kuid eks on ka brändingu osas nii mõndagi õpitud.
Näiteks saaks hea case-study, miks tuli ümber disainida Kuldmuna auhinnagalal kulla vääriliseks tunnustatud pakend juba pool aastat pärast selle valmimist. Lühike vastus on, et pakend, mis töötab e-poe kontekstis, ei pruugi seda teha füüsilistes poodides. Samuti oleme paremini paika rihtinud oma tootelood ning kommunikatsioonistrateegiad.
Näiteks pidasime algselt tähtsaks rääkida ka kommunikatsioonis handmade toodetest ja panna rõhku recycled ja looduslikele materjalidele, kuid elu näitas üllatuslikult, et see tekitab pigem probleeme. Kui sul on ühe lause jagu aega rääkida oma tootest, töötab paremini rääkida ära oma toote lugu, mitte mis materjalidest see tehtud on. See, et su toode on igast otsast kvaliteetne, see peab olema ütlematagi selge ning handmade aspektist rääkimine pigem tõrjub ostjaid ning jätab tootest mulje kui laadakaubast ja kõikuva kvaliteediga väiketiraažist.